آغاز سرشماری حیات وحش کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 0001B2E3 -
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه از آغاز سرشماری حیات وحش کرمانشاه خبر داد و گفت : این سرشماری تا حدود یک ماه آینده ادامه دارد.

به گزارش هاناخبر ،

فرشاد فتاحی معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه سرشماری حیات وحش و پستانداران کرمانشاه از چند روز قبل آغاز شده و تا حدود یک ماه آینده ادامه دارد، گفت : در این سرشماری گونه‌های پستاندار بزرگ جثه گوشتخوار و گیاهخوار از جمله خرس، پلنگ، کفتار، شغال، روباه، کل و بز، قوچ و میش و آهو بررسی و پایش می‌شوند.

او گفت : این سرشماری در مناطق مختلف تحت مدیریت محیط زیست کرمانشاه شامل قراویز، زله‌زرد، بیستون و ... انجام می‌شود.

فتاحی افزود: در مناطقی که صخره‌های خشن را داریم کل و بز بیشتر مشاهده می‌شود و مناطقی که حالت دشت و تپه ماهور دارد بیشتر زیستگاه گونه‌هایی مانند قوچ و میش است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه افزود: نتایج سرشماری‌ها در نهایت برای برنامه‌ریزی‌های حفاظتی از گونه‌های حیات وحش مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

او از نتایج رضایت بخش سرشماری پارسال یاد کرد و ادامه داد: بهبود وضعیت حیات وحش کرمانشاه حاصل فعالیت‌های نظارتی و حفاظتی و بهبود فرهنگ مردم از نظر کاهش شکار و صید است.

فتاحی گفت: در جریان سرشماری، بررسی وضعیت بیماری‌های احتمالی نظیر تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و... در برنامه است که خوشبختانه تاکنون موردی در کرمانشاه نداشتیم. البته پایش بیماری‌ها تا اسفند ماه انجام می‌شود .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 6 =