اجرای طرح استقرار سیستم حمل بار در راه آهن آذربایجان

شناسهٔ خبر: 002D1D8E -
مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: طرح استقرار سیستم حمل بار (Raitic) در راه آهن آذربایجان اجرا شد.

به گزارش هاناخبر ،

شاپور ارصلانی افزود: این سیستم مدیریت حمل بار برای تکمیل و ثبت عملیات چرخه حمل بار در ایستگاه های مبادی و مقاصد بارگیری و تخلیه در سطح شبکه ریلی راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: این سیستم با کوشش اداره کل بازرگانی و بازاریابی و دفتر فناوری ارتباطات و اطلاعات در اداره کل راه آهن آذربایجان طراحی و پیاده سازی شده است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: در این سیستم یکپارچه اطلاعات چرخه حمل موجود در سیستم های بارنامه سیر و حرکت و ناوگان به صورت خودکار بروز شده و از ثبت مجدد اطلاعات توسط کاربران جلوگیری می شود.

ارصلانی، هدف از راه اندازی این سیستم را ایجاد شفافیت اطلاعات حمل و نقل در حیطه وظایف راه آهن و شرکت های حمل و نقلی، تشخیص مشکلات هر یک و بهبود عملکرد کارایی خدمات حمل و نقل ریلی اعلام کرد.

وی گفت: در این سامانه گزارش های متنوع تحلیلی به منظور بهره برداری مدیران شرکت های حمل و نقلی و راه آهن طراحی شده است که قبلا امکان آمارگیری میسر نبود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به رشد ۶ برابری جابجایی مسافر در سال جاری از طریق این راه آهن اظهار داشت: این میزان رشد در سایه راه اندازی قطار چارتری تبریز - جلفا به شکل رایگان و جابجایی روزانه یک هزار و ۵۰۰ مسافر در این مسیر و برعکس، قطار تبریز - رازی در ایام پیک نوروزی و قطار گردشگری با عنوان ' تور مراغه گردی ' در مسیر تبریز - مراغه به دست آمد.

ارصلانی از رشد ۳۷ درصدی بار ترانزیت در این اداره کل خبر داد و افزود: این اتفاق در سایه مراجعه حضوری به مبادی ورودی و خروجی بار کشور در مرز بازرگان و شناسایی نوع بارها و مبدا و مقصد آن، برگزاری جلسات کارشناسی متعددی با بازرگانان و صاحبان بار و انجام مکاتبات با اداره کل بازرگانی و بازاریابی انجام شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 5 =