پیش بینی بارش برف و باران در استان کردستان

شناسهٔ خبر: 003F64AA -
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی طی روز‌های پایانی هفته جاری به استان کردستان خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز تا صبح چهارشنبه جو استان نسبتا پایدار بوده و به جز پوشش موضعی ابر، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه، پدیده قابل ملاحظه‌ای پیش بینی نمی‌شود.

او افزود: به دنبال آن از قبل ظهر چهارشنبه تا ظهر جمعه شاهد عبور موجی سرد از نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهی شدید، بارش برف و باران (عمدتا برف) و در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان کولاک برف خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان بیان کرد: بارش‌ها کل مناطق استان را در بر خواهد گرفت، ولی در مجموع شدت و مقدار بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی از جمله شهرستان‌های بانه، مریوان، سقز، سروآباد و غرب دیواندره نسبت به سایر نواحی قابل توجه‌تر است، با توجه به سرد بودن هوا، بارش برف و کاهش دید اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی بخصوص در مناطق یاد شده دور از انتظار نیست.

او گفت: از ظهر پنجشنبه مقدار بارش‌ها بخصوص در نیمه شرقی استان کاهش پیدا می‌کند،ولی همچنان در نیمه غربی بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: از لحاظ دمایی نیز، بعد از عبور سامانه بارشی شاهد افت قابل توجه دما در سطح استان خواهیم بود و انتظار داریم دما‌های شبانه و اول صبح در روز‌های جمعه و شنبه ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش داشته و یخبندان شدید صبحگاهی بخصوص در نواحی شمالی و شرقی استان رخ دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 5 =