مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبرداد

اختصاص بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های مهار آبهای مرزی آذربایجان‌غربی

شناسهٔ خبر: 007E9BFF -
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس پیگیری‌های عمل آمده اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های مرتبط با مهار آب‌های مرزی در استان آذربایجان‌غربی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصویب شد که از این مبلغ بیش از ۵۷۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش هاناخبر ، مجید رستگاری افزود: با تخصیص این اعتبار بیش از ۳۸ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی‌ به مجموع شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دست بهره‌برداری در سطح استان افزوده خواهد شد. 

وی گفت: با این میزان اعتبار، ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت،۱۳ هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه پیرانشهر، دو هزار و ۳۵۰ هکتار از شبکه غازان، دو هزار هکتار از شبکه شهید قنبری و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه دشت نازک آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی گفت: با توجه به تخصیص بودجه لازم در ۹ ماه آینده عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری و زهکشی تکمیل شده و تا شهریور ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، رستگاری خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی، موجب جلب رضایتمندی مردم منطقه را فراهم کرده و ضمن رونق کشاورزی باعث تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا در مناطق مرزی استان می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 6 =