طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی آذربایجان غربی افتتاح شد

شناسهٔ خبر: 00B8C783 -
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری اذربایجان غربی گفت: طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری زنان استان، در مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر شهری و روستایی در ۱۲ شهرستان و گروه هدف جمعی از خانواده ها و افراد شهری و روستایی در معرض آسیب خواهند بود.

به گزارش هاناخبر ،

پریسا علیلو در جلسه افتتاحیه این طرح اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه دولت سعی کرده در تمام حوزه ها از جمله حوزه زنان و خانواده با شاخص گذاری و هدف گذاری به اهداف تعیین شده دست یابد که اجرای طرح توان افزایی و ارتقا تاب آوری یکی از وسیله های رسیدن به این شاخص ها است.

علیلو ادامه داد: هدف از این طرح ارتقای آگاهی سطح سلامت روانی و جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده ها و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیبهای اجتماعی و توسعه مشارکت در امور شهری و ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیبهای اجتماعی می باشد.

او بیان کرد: آشنایی فعالان مدنی و جوامع محلی با فرایند تحلیل سیستم های تاب آور تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی در راستای عبور و غلبه بر چالش های اجتماعی و محیطی افزایش میزان مشارکت جامعه محلی در برنامه ریزی ها، مدیریت امور شهری و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری افزود: طرح در راستای اجرایی سازی ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه تحقق بند ۱۲ از اولویت های تخصصی رییس جمهور در امور زنان و خانواده و اجرای یکی از برنامه های پیش بینی شده در سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان تنظیم و اجرایی می شود.

علیلو گفت: این طرح در گام اول به تربیت تسهیلگران تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی می پردازد و در گام دوم با ورود این تسهیلگران به جامعه به توان افزایی گروه هدف و ارتقا تاب اوری اجتماعی می پردازد.

او اظهار داشت: توان افزایی و توسعه ظرفیت های جامعه مدنی از طریق برگزاری کارگاه آموزشی ـ مشورتی برای ۲۵ نفر از نمایندگان تشکل های اجتماعی بومی به عنوان تسهیل گر محلی به مدت ۶۰ ساعت نیز از اهداف کمی طرح است و در راستای این طرح نشست های آموزشی ـ مشارکتی به مدت ۶۰ ساعت برای ۶۲۵ نفر از اعضای جوامع محلی برای ۲۵ محله کم برخوردار برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 4 =