رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خبرداد:

تست های مثبت کرونا در آذربایجان غربی به ۴۵ درصد رسیده است

شناسهٔ خبر: 016B7F3F -
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سهم تست های مثبت در استان به ۴۵ درصد رسیده که ۴.۵ برابر دوره کاهشی بیماری کووید ۱۹ بوده و ادامه این روند نگران کننده است.

به گزارش هاناخبر ، دکتر جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ابتلا و بستری کرونایی در استان طی روزهای اخیر گفت: در آذربایجان غربی بیماری با شیب تند در حال پیشرفت است که اگر نتوانیم به موقع ورود کنیم، شیوع بیماری پیشرفت می کند.
دکتر آقازاده  با بیان اینکه در حال حاضر، سهم تست های مثبت در استان به ۴۵ درصد رسیده که ۴.۵ برابر دوره کاهشی بیماری کووید ۱۹ بوده و ادامه این روند نگران کننده است،گفت : در دوره کنترل بیماری طی دی ماه و اوایل بهمن ماه جاری، سهم تست های مثبت کرونا در استان ۱۰  درصد بود که این رقم در حال حاضر به ۴۵ درصد رسیده است.

دکتر جواد آقازاده  افزود:در دوره اوج بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی طی پاییز امسال نیز این رقم به سهم ۸۵ درصدی رسیده بود که رقم بسیار بالایی است.

وی اضافه کرد: در مقایسه سه هفته آخر بهمن ماه با اواخر دی ماه، آمار بیماران بستری ۲.۵ برابر افزایش یافته و بیماران مثبت سرپایی استان نیز ۲.۵ برابر بیشتر شده، همچنین به تدریج مراجعان مراکز ۱۶ ساعته و اورژانس ها نیز افزایش می‌یابد.
 
وی گفت: البته تاکنون در آذربایجان غربی موردی درباره ویروس جهش یافته گزارش نشده است.

تاکنون بیش از ۱۰۹ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و نزدیک  به ۵۰۰ نفر نیز در مراکز درمانی بستری هستند؛ این رقم تا یک ماه گذشته حدود ۳۲۰ نفر بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =