استاندار کردستان خبر داد؛

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اشتغال در کردستان

شناسهٔ خبر: 0180A2DE -
استاندار کردستان گفت: به منظور ایجاد اشتغال های زود بازده و خانگی در سال جاری ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص داده شده که تاکنون ۷ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در مراسم اهدای ۱۳۰۰ فقره جهیزیه به مددجویان استان کردستان، ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این مراسم، اظهار داشت: نهاد کمیته امداد یکی از یادگاری‌های حضرت امام خمینی (ره) است که نقش بسیار مؤثری در رفع محرومیت و عمران و آبادی کشور داشته است.

وی افزود: سهم قابل توجه اشتغال استان کردستان نتیجه تلاش و برنامه ریزی های نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: طرح راهبری شغلی و توانمند سازی به صورت هدفمند و نظارت مستمر توفیقات بسیار خوبی در استان کردستان ایجاد کرده است.

استاندار کردستان با ذکر اینکه در استان کردستان بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال تخصیص یافته است، گفت: در موضوع ایجاد اشتغال ظرفیت‌های خوبی از جانب دولت تعریف و به شهرستان‌های استان نیز اختصاص یافته است.

زارعی کوشا بیانه کرد: امیدواریم کلیه دستگاه‌های متولی و بانک‌ها مسیر پرداخت تسهیلات برای ایجاد این اشتغال‌ها را تسهیل نمایند.

وی با درخواست از زوج‌های جوان کردستانی اذعان کرد: جوانان و تمامی افرادی که تازه زندگی مشترک را شروع کرده اند باید از این تسهیلات بهره مند شوند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبار تبصره ۱۸ به مشاغل روستایی و خانگی پرداخت شده است، بیان کرد: زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و بازرگانی کمک بسیار بزرگی به توانمند سازی اشتغال و درآمد پایدار خانوارها خواهد داشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 2 =