۲۵۰۰ نفر از مردم آذربایجان ‌غربی در تاسوعا و عاشورای حسینی خون اهدا کردند

شناسهٔ خبر: 01A8CCBB -
مدیرکل انتقال خون آذربایجان ‌غربی با بیان اینکه طرح نذر خون تا اربعین حسینی ادامه دارد گفت: در روز تاسوعا و عاشورا میزبان دو هزار و ۹۰۰ نفر از هم استانی‌ها بودیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش هاناخبر ،مجتبی قهرمان رضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: اهداکنندگان خون همیشه در تهیه و تامین خون و فرآورده‌های خونی یاور انتقال خون هستند که از آن‌ها انتظار می‌رود که با اهدای خون در این ایام یاری‌رسان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی باشند.

وی با بیان اینکه طرح نذر خون تا اربعین حسینی ادامه دارد، افزود: در روز تاسوعا و عاشورا میزبان دو هزار و 900 نفر از هم استانی‌ها بودیم و دو هزار و 500 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان ‌غربی با اشاره به گسترش فرهنگ اهدا خون در جامعه افزود: نیاز به خون همیشگی است و امید آن می‌رود که مردم این نذر خون را در همه روزهای سال ادامه دهند تا در روزهای آینده شاهد کمبود ذخایر خون و فرآوردهای خونی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسمای خون، سایر بیماران مبتلا به این ویروس را نجات دهند افزود: با توجه به نزدیکی به فصل سرما و پیش‌بینی اوج‌گیری کرونا نیاز مبرم به پلاسمای بهبود یافتگان وجود دارد.

قهرمان رضائیه تأکید کرد: در پایگاه‌های انتقال خون تمامی موارد بهداشتی رعایت می‌شود و اهداکنندگان نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

وی طرح اهدای پلاکت خون در آذربایجان ‌غربی را از دیگر طرح‌های سازمان انتقال خون در استان عنوان کرد و افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان پلاکت خون خود را برای مصرف بیماران سرطانی در استان اهدا کنند.

قهرمان رضائیه تصریح کرد: همچنین این سازمان به همه گروه‌های خونی نیز نیاز دارد و نباید افراد واجدالشرایط از اهدای خون دریغ کنند چرا که لازم است همه مردم به‌ویژه همه افراد در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =