تولید ۲۰ درصد گوشت قرمز آذربایجان شرقی توسط عشایر

شناسهٔ خبر: 01F37318 -
مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی از تولید ۲۰ درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر خبر داد.

به گزارش هاناخبر، آقای آل هاشم گفت: مهمترین تولیدات عشایر استان آذربایجان شرقی ۳۰ هزار تن شیر ، ۱۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۶۰ هزار مترمربع صنایع دستی است.

 وی گفت: آذربایجان شرقی با توجه به اقلیم و مراتع سرسبز از استان‌های عشایر نشین محسوب می شود که نزدیک به ۲ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند.

 مدیر کل امور عشایر استان  آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه یک و نیم میلیون واحد دامی در اختیار عشایر استان بوده و یک میلیون هکتار از مراتع استان در اختیار عشایر است گفت: جمعیت عشایر استان۳۲ هزار نفر است و این تعداد در فصل ییلاق به ۵۴ هزار نفر می‌رسد.

آقای آل هاشم تصریح کرد: بازسازی و مرمت راه‌های عشایری استان، احداث پل‌ها، مسیرگشایی راه‌های قشلاقی و ییلاقی، بهسازی چشمه‌ها، شن ریزی‌ها، توزیع نهاده‌های دامی، توزیع آرد عشایری، توزیع نفت سفید، جذب و پرداخت تسهیلات به عشایر از عمده وظایف اداره کل امور عشایر استان است.

 وی همچنین توزیع پنل‌های خورشیدی، آبرسانی سیار، توزیع نهال مثمر را از دیگر وظایف امور عشایر استان برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ عشایری از موضوعاتی است که در مراسم‌ها و جشنواره‌ها دنبال می‌شود.

 مدیر کل امور عشایر استان  آذربایجان شرقی گفت: تامین امکانات زیربنایی به عشایر بر اساس برنامه افق ۱۴۰۴ است و عشایر از آب آشامیدنی به میزان ۹۰ درصد، راه دسترسی به میزان  ۸۷ درصد و آموزش ابتدایی به میزان ۹۱ درصد برخوردار هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =