آتش سوزی گسترده در پارکینگ خودروهای حامل سوخت در کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 01F3ECF3 -
پارکینگ خودروهای حامل سوخت در شهرک دولت آباد کرمانشاه دستخوش آتش سوزی گسترده شد و 8 تانکر در آتش سوختند.

به گزارش هاناخبر ،از حدود ساعت 10 صبح سه شنبه 7 مرداد در آسمان غرب شهر کرمانشاه یک ستون بزرگ و گسترده از دود و آتش به هوا برخاست که آثار آن از کیلومترها دورتر قابل به وضوح مشاهده بود. محل حادثه پارکینگ "اعتماد" واقع در شهرک دولت آباد بود جایی که محل پهلوگرفتن خودروهای سنگین حامل سوخت ترانزیتی است.

دو ساعت عملیات نفسگیر برای مهار یک آتش عظیم

به دلیل حجم بالای آتش سوزی و گستردگی حادثه، ناوگان آتش نشانی کرمانشاه در همان دقایق اولیه به محل حادثه اعزام شدند. کیوان ملکی قائم مقام سازمان آتشنشانی گفت: حدود 100 آتشنشان همراه با 23 خودرود به محل حادثه برای کنترل و مهار آتش اعزام شدند. با توجه به اهمیت حادثه ریاست این عملیات با رییس سازمان آتشنشانی کرمانشاه است.

با توجه به حجم گسترده آتش سوزی، عملیات تا دو ساعت ادامه داشت و در حدود ساعت 12 و 30 دقیقه آتش سوزی مهار شد.

خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی نداشت و تنها 4 نفر مصدوم شدند که به اورژانس منتقل شدند.

کار تیم آتش نشان ها در این عملیات فوق العاده بود و با توجه به حجم آتش و شلوغی محل حادثه به دلیل حضور افراد متفرقه، قابل تحسین بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در مورد این عملیات گفت: با توجه به حجم آتش سوزی دستگاه های امدادرسان دیگری جهت مهار حریق به کمک آتش نشانی رفتند که پس از تلاش دو ساعته حریق به طور کامل مهار گردید. عملکرد سازمان آتش نشانی در کنترل و مهار این حریق بسیار فوق العاده بود.

 

آغاز آتش سوزی از یک سهل انگاری شروع شد

 

رنجبر فرماندار کرمانشاه درباره دلیل وقوع این آتش سوزی گسترده به رسانه ها گفت: آتش سوزی به دنبال تعمیر موتور یکی از خودروهای سنگین در این پارکینگ اتفاق افتاد و سپس به خودروهای دیگر نیز سرایت کرد و به 8 دستگاه تانکر سوخت رسان در این حادثه دچار آتش سوزی شد.

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران نیز در باره دلیل آغاز این آتش سوزی گفت: به احتمال زیاد دلیل حادثه سهل انگاری یکی از رانندگان می باشد که پس از بررسی کارشناسان علت دقیق آن اعلام می گردد.

برخی شاهدان عینی هم در محل حادثه عنوان کردند سهل انگاری رانندگان یکی از تانکرهای سوخت و آتش گرفتن تانکر مذکور دلیل وقوع این آتش سوزی سنگین در پارکینگ اعتماد در دولت آباد کرمانشاه بوده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 6 =