گرد و غبار آسمان آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

شناسهٔ خبر: 02104E40 -
کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: گرد و غبار با منشا خارجی از اوایل هفته آینده آسمان مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش هاناخبر ،  سعید خلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر وزش باد طی روز جاری، وزش باد گاهی شدید در روز شنبه در نیمه جنوبی و وزش باد شدید همزمان با روز یکشنبه در اغلب نقاط آذربایجان غربی است.

به گفته وی، طبق ارزیابی‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی انجام شده روز شنبه نقاط جنوبی استان و روز یکشنبه اغلب مناطق آذربایجان غربی میزبان گرد و غبار مهمان ناخوانده از کشورهای خارجی با منشا سوریه و عراق خواهد بود.

خلیلی با اشاره به اینکه تغییرات دمایی خاصی در استان برای هفته پیش رو پیش‌بینی نمی‌شود، اظهار کرد: نقاط شمالی استان دیروز و امروز دارای بارش‌های پراکنده باران است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین میزان بارش‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته از ماکو با ۹.۲ میلی‌متر گزارش شد و شهرهای سلماس، چالدران، خوی و چایپاره نیز شاهد بارش‌هایی به میزان چهار، ۳، ۲ و ۰.۱ میلی‌متر بودند.

وی اضافه کرد: گرم‌ترین شهر استان نیز در مدت زمان یاد شده میاندوآب با دمای مثبت ۳۲ درجه و خنک‌ترین تخت سلیمان تکاب با دمای مثبت هفت درجه سانتی‌گراد ثبت شده، دمای ارومیه هم بین مثبت ۱۳ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش هاناخبر، آذربایجان غربی دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و سالانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =