تخصیص ۳۷۰ میلیارد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

شناسهٔ خبر: 02241345 -
امسال ۳۷۰ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ۱۸ دستگاه فرهنگی استان تخصیص یافته است.

به گزارش هاناخبر ، سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان در شورای اجتماعی استان گفت: از این مبلغ، ۸۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات هزینه‌ای، ۱۸۰ میلیارد ریال تملک دارایی و ۱۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات یارانه‌ای تامین شده است.

رستگار بر لزوم عدم موازی کاری دستگاه‌ها در انجام امور مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی کلاف پیچیده‌ای است که عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بروز آن نقش دارند.

وی خانواده، آموزش و پرورش و رسانه را سه نهاد مهم موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در این رابطه دارند و باید در کنار خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم به برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری اشاره کرد و گفت: با مشارکت و همکاری اداره کل بیمه سلامت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این مهم انجام می‌شود.

بیدار پور با اشاره به اینکه این طرح بعدا تحت عنوان سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر‌ها ادامه یافت، اضافه کرد: این طرح در سه فاز در شهر‌های مختلف آغاز و برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت، اجرا خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: این طرح در فاز اول درشهرستان دیواندره، فاز دوم بیجار و کامیاران و فاز سوم در دیگر شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =