نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد زعفران بسته‌بندی شده در کرمانشاه صادر شد

شناسهٔ خبر: 022C6968 -
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد فراورده زعفران بسته‌بندی شده برای سه واحد تولیدی در استان کرمانشاه صادر شد.

به گزارش هاناخبر ، محمودرضا نیازی، اظهار داشت: پس از انجام بازرسی‌های فنی و ادواری و همچنین نمونه‌برداری از فرآورده زعفران این واحدهای تولیدی و در جهت ترغیب سایر واحدهای تحت پوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد به واحد فوق اجازه داده شد در صورت تداوم انطباق با استانداردهای ملی به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده کند.

وی عنوان کرد: در استاندارد ملی زعفران، ویژگی‌ها و روش‌های آزمون این فرآورده بسته‌بندی شده را مشخص کرده و از سوی اداره کل استاندارد استان برای هر تولیدکننده که بتواند این فرآورده را مطابق با ویژگی‌های استاندارد فوق‌الذکر تولید کنند پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر خواهد شد.

نیازی با بیان اینکه استانداردسازی اینگونه محصولات صادراتی از نقش و اهمیت ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج استاندارد در جامعه می‌تواند آگاهی مردم را نسبت به این مقوله افزایش داده و در نهایت با تبدیل این آگاهی به مطالبه عمومی منجر به ارتقای کیفیت کالا و خدمات در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت خوبی برای تولید و صادرات این محصول دارد افزود: یکی از پیش‌رانهایی که می‌تواند به خروج از شرایط رکود کمک کند توسعه و رشد صادرات غیرنفتی است که نیازمند توجه بیش از پیش به استانداردسازی است زیرا استاندارد به مصرف‌کنندگان اطمینان می‌دهد که محصول دارای این نشان از نظر ایمنی و کیفیت در سطح قابل قبولی برای مصرف قرار دارد و در زمان تولید بر پروسه تولید آنها نظارت لازم انجام شده است.

نیازی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیروی محرکه اقتصاد کشور است بیان کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، تولید و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از اولویت‌های اداره کل استاندارد استان کرمانشاه است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در همین راستا و در جهت ایجاد اشتغال پایدار در واحدهای تولیدی و خدماتی استان امسال 30 پروانه کاربرد علامت استاندارد در این اداره کل صادر و همچنین 43  پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی استان نیز تمدید شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 2 =