نماینده مهاباد: همه پرسی حق قانونی اقلیم کردستان است

شناسهٔ خبر: 02403684 -
نماینده مردم مهاباد گفت: خبری که خانه ملت به نقل از بنده منتشر کرده، کذب محض است و بنده رفراندوم را حق اقلیم کردستان عراق می دانم.

به گزارش هاناخبر ،"جلال محمود زاده" روز دوشنبه 27شهریورماه در واکنش به خبرگزاری خانه ملت که به نقل از وی نوشته بود:« نماینده مردم مهاباد تلاش برای برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان را با توجه به مخالفت های موجود عاملی برای ایجاد تنش و التهاب در عراق توصیف کرد.» به خبرنگار زریان گفت: خبر خانه ملت کذب است و بنده شکایتی را در این خصوص نیز تنظیم کرده ام.

وی تاکید کرد: سخنان منتشر شده به نقل از بنده در خانه ملت  را کاملا تکذیب می کنم و این خبرگزاری  وظیفه رسانه ای خود را انجام نداده و جهت گیری خود را در این خبر اعمال کرده است.

محمودزاده در ادامه به تشریح نظر خود درباره رفراندوم در اقلیم کردستان عراق پرداخت و افزود: رفراندوم حق قانونی اقلیم  کردستان عراق است و همانطور که در اسپانیا منطقه کاتالونیا تلاش می کند  از طریق رفراندوم  کشوری مستقل تشکیل دهد، هر ملتی حق دارد با رای خود سرنوشتش را تعیین کند.

نماینده مهاباد گفت: دولت عراق از سال 2003 به بعد، به وظایف قانونی خود عمل  نکرده و قانون اساسی و ماده 140 را به درستی اجرا نکرده است و حقوق پرسنل و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق را پرداخت نکرده است و این وضعیت باعث شده اختلافات عمیق شود و اقلیم کردستان عراق به سمت رفراندوم حرکت کند.

 وی تصریح کرد: بنده برای رای مردم اقلیم کردستان عراق احترام قایل هستم و این یکی از ویژگیهای دموکراسی است که برای حل مشکلات به رای مردم برگردند .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران روابط دیرینه و حسنه با اقلیم کردستان دارد و ان شاء الله این روابط بعد از  رفراندوم فارغ از نتیجه آن ارتقاء پیدا کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =