مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی رادار هواشناسی ندارد

شناسهٔ خبر: 0269503D -
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در استان آذربایجان غربی رادار هواشناسی وجود ندارد.

به گزارش هاناخبر ،

حبیب عبدلی ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به نبود تجهیزات رادار هواشناسی در استان افزود: آخرین رادار نصب شده در استان اردبیل بوده است که سه سال پیش اتفاق افتاده و در استان آذربایجان غربی مطالعات اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها امروز در شمال استان ۱۰ میلی متر، در مرکز استان ۲۰ میلی متر و جنوب استان ۴۵ میلی متر خواهد بود افزود: برای فردا دوشنبه ۱۲ فروردین ماه در شمال استان هشت میلیمتر، مرکز ۱۵ میلی متر، جنوب استان ۲۰ میلیمتر خواهد بود و در روزهای آتی باران‌های متناوب خواهیم داشت.

عبدلی با بیان اینکه حادثه‌های پیش آمده در کشور طی سال جاری جایگاه و اهمیت هواشناسی را دو چندان می‌کند افزود: با جدی گرفتن و استفاده بهینه از پیش‌بینی‌های هواشناسی در بسیاری از موارد می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی استان اظهار داشت: از روز گذشته فعالیت سامانه بارشی در سطح استان آغاز شده و در اغلب مناطق استان بارش باران و از شهرستان چالدران بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز دوشنبه در اکثر نقاط استان ادامه دارد و از روز سه شنبه با توجه به خروج سامانه بارشی به دلیل رطوبت هوا در منطقه وعبور امواج کم دامنه از استان همراه با رعد و برق شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

عبدلی همچنین به وضعیت دمایی آب و هوای استان نیز اشاره و ادامه داد: صبح روز یکشنبه دمای هوای چالدران با صفر درجه سردترین شهر استان و دمای هوای ارومیه نیز ۵ درجه بالای صفر گزارش شده است و همچنین در روزهای آینده شاهد تغییرات محسوس دمایی در استان نخواهیم بود.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 9 =