به گزارش هاناخبر ؛

تمرینات تئاتر مم و زین در بوکان آغاز خواهد شد

شناسهٔ خبر: 026BAD8C -
حاجی حسن ؛ تمرین نمایش مم و زین از سر گرفته خواهد شد .

به گزارش هاناخبر ، شهروز حاجی حسن کارگردان گروه تئاتر باران در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر اظهار داشت ؛ پروژه  نمایش مم و زین از سال98 در دستور کار گروه تئاتر باران(زیر مجموعه گروه تئاتر کوچک)قرار گرفت.

وی افزود : اما در نیمه های راه به علت پیدایش بیماری کرونا متوقف شد، با توجه به وضعیت حاضر بیماری کووید -١٩ از اوایل دی ماه تمرینات این گروه برای تئاتر مم و زین دوباره از سرگرفته خواهد شد.

وی افزود : ویرایش نهایی نمایشنامه توسط شهروز حاجی حسن، نویسنده و کارگردان این اثر شروع شده و تا پایان ماه جاری، نسخه ی جدید آن تحویل بازیگران داده خواهد شد!

حاجی حسن در ادامه افزود : در سری جدید تمرینات،تعدادی از بازیگران شناخته شده ی تئاتر شهرستان از جمله الهه کریمی،روژین عزیزی،پیمان پورآذر،ارسلان سعیدی و.....حضور خواهند داشت و چهره هایی جدیدی از جمله بهمن یعقوبیان،سمکو رحمانی،نگار آرست،فرهاد اسلوب،پیشوا محمدی،نسترن فتاحی، سیما یوسفی،محسن مام ابراهیمی، زانیار قادری و...به دنیای هنر معرفی خواهند شد.

به گزارش هاناخبر ؛ مم و زین یک تراژدی پرآوازه ی کوردیست که به گفته ی بزرگانی همچون ماموستا هژار، اگر والاتر از رومئو و ژولیت شکسپیر نباشد،قطعا کمتر از ٱن نیست!!!

نمایشنامه ی این اثر را شهروز حاجی حسن با اقتباس از مم و زین (احمد خانی،شاعر نامدار کرد) نگاشته است.و استاد پیشکسوت تئاتر منطقه، جناب ٱقای خالد حیدری مشاور پروژه خواهند بود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته،در صورت پایان بیماری کووید19 برقراری وضعیت سفید، فروردین ماه1400برای اجرای این اثر فولکلوریک بر روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش هاناخبر ؛ گروه تئاتر باران پیش از این تئاتر ئه وین و خه نجه ر را به اجرای عموم در آورده بود و در نخستین جشنواره ی تئاتر تک نفره ی بوکان نیز با دو اثر چهار و سی دقیقه و شمس الاماله حضور یافته است.

تصاویری از اجرای ئه وین و خه نجه ر :

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =