رییس محیط زیست مهاباد:

تالاب کانی برازان مهاباد میزبان ۶۰هزار قطعه پرنده شد

شناسهٔ خبر: 027F720F -
رییس اداره محیط زیست مهاباد گفت: با تأمین حق آبه و در پی بارندگی‌های اخیر، تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد اکنون میزبان ۶۰ هزار قطعه پرنده است.

به گزارش هاناخبر ، فاروق سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران بیان اینکه تالاب کانی برازان با تأمین حق آبه، امسال در فصل زمستان میزبان تعداد بیشتری از پرندگان مهاجر است، افزود: هم اکنون حدود ۶۰ هزار قطعه پرنده در کانی برازان حضور دارند و می‌توان گفت با توجه به شرایط خوب زیستگاهی و تأمین ۲۳ میلیون مترمکعب حق آبه، این تالاب به عنوان یکی از زنده‌ترین تالاب‌های کشور، ۲۰ درصد مهاجرت زمستانی پرندگان به آن بیشتر شده است

رئیس اداره محیط زیست مهاباد ادامه داد: این تالاب در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد و در واقع می‌توان گفت زبان و نوای خوش پرندگان و آواز پرندگان حس و حال و آرامش خاصی به گردشگران می بخشد.

سلیمانی، گفت: در بین پرندگان مهاجر می‌توان نوای خوش گونه‌های کمیاب و در حال انقراض را شنید و یکی از گونه‌هایی که امسال تعداد بیشتری از آن در تالاب مشاهده می‌شود، قوهای فریادکش است که ورودشان به تالاب ما و گردشگران را خوشحال کرده است.

وی افزود: در بین گونه‌های در حال انقراض و کمیاب می‌توان به غاز خاکستری، اردک سرحنایی و اردک سبز، اردک مرمری، اردک سرسفید، تونجه و پرندگان نایاب نظیر کفچه‌نوک، خروس سینه سیاه و پلیکان اشاره کرد که در این تالاب مشاهده می‌شوند.

تالاب کانی برازان نخستین سایت پرنده نگری کشور سال ۱۳۹۰ در کنوانسیون رامسر ثبت شده که با مساحت هزار و ۵۰ هکتار در ۳۰ کیلومتری مهاباد واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =