رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه استان:

تمام تلاش مرکز وکلای قوه‌ قضائیه فعالیت ‌به‌عنوان همکار دستگاه قضایی است

شناسهٔ خبر: 02D20668 -
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش مرکز بر این است تا به‌عنوان یکی از همکاران و همیاران دستگاه قضائی فعالیت کند و تا حد امکان و بضاعت خود در کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضائی تقش آفرین باشد.

به گزارش هاناخبر ، معصومه فرهادی روز یکشنبه، ۲۱ فروردین در نشست خبری به‌مناسبت بیست‌ودومین سال تأسیس «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه» اظهار کرد: این مرکز در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده و هدف اصلی از تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه صیانت از حقوق عامه و تحقق دسترسی عادلانه‌ی عموم مردم به خدمات حقوقی است.

وی ادامه داد: امروز در خانواده‌ی بزرگ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه شاهد فعالیت بیش از ۴۸ هزار وکیل و کارشناس رسمی و ۱۰۰۰ مشاور خانواده هستیم که در سطح استان نیز ۱۴۰۰ وکیل پایه یک و دو و حدود ۶۰۰ کارآموز وکالت ضمن دریافت پروانه وکالت و کارآموزی با جدیت تمام در حال  فعالیت هستند.

وی افزود: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه آذربایجان شرقی در دو سال گذشته بیش از ۶۹ هزار جلسه‌ی مشاوره‌ی حقوقی رایگان برای مراجعان واحدهای ارشاد و معاضدت مجتمع‌های دادگستری سراسر سهرستان تبریز برگزار کرده است.

فرهادی همچنین گفت: بیش از ۷۰۰ فقره پرونده‌ی معاضدتی و بیش از ۲۵۰ فقره پرونده‌ی تسخیری در دو سال اخیر توسط وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه برعهده گرفته شده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه استان در تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده در این مرکز نیز خاطرنشان کرد: افتتاح ساختمان جدید اداری و مجموعه‌های جدید مستقر در این ساختمان شامل دادسرای انتظامی وکلای مرکز وکلای قوه‌ی قضائیه و تلفن گویای ۱۲۹ برای مشاوره حقوقی رایگان در سطح استان، تحلیف ۱۹ کارآموز وکالت ورودی ۱۳۹۶ و اتمام مراحل کارآموزی دیگر ورودی‌های سال ۱۳۹۶ که با اهتمام کمیسیون کارآموزی مرکز، تا ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: برگزاری اختبار کتبی و شفاهی کارآموزان وکالت ورودی ۱۳۹۶ با حضور اساتید کارکشته و قضات عالی‌رتبه‌ی استانی به صورت همزمان در کشور، پذیرش ۳۴۵ کارآموز وکالت ورودی ۱۳۹۸ در استان و صدور پروانه و معرفی آنان جهت آغاز دوره‌ی کارآموزی، پذیرش ۱۹۸ پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون وکالت ۱۳۹۹ و تشکیل پرونده‌های پرسنلی در مرکز وکلای استان، برگزاری مصاحبه‌های علمی - شخصیتی ۵۵۰ نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت، مشاوران خانواده، مددکاران اجتماعی و روانشناختی این مرکز مختص سال ۱۳۹۹ از دیگر اقدامات انجام شده در مرکز وکلای قوه‌قضاییه استان است.

فرهادی افزود: همچنین برگزاری پنج همایش با موضوعات بررسی اخلاق حرفه‌ای وکالت، تاریخچه‌ی وکالت، بررسی قانون کاهش حبس تعزیری و شبیه‌سازی و واکاوی دادگاه کیفری رسیدگی به قتل مجموعا با حضور بیش از ۱۰۰۰ کارآموز وکالت ورودی‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ این مرکز، رسیدگی به بیش از ۵۸ درخواست نقل انتقال که از دوره‌های قبلی بلاتکلیف بود، کسب مقام برتر کشوری در بین مراکز وکلای سایر استان‌ها از دیگر فعالیت‌های این مرکز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی و اتمام مراحل تدوین و طراحی سایت رسمی مرکز وکلای قوه‌ی قضائیه‌ی استان و سهولت دسترسی به جلسات و فعالیت‌های کمیسیون‌های مرکز، اتصال و بهره‌مندی مرکز وکلای استان از سامانه‌ی دولتی سیماد با پیگیری ومکاتبات مستمر با استانداری که در سایه اتحاد و همدلی اعضای هیأت مدیره‌ محقق گردید نیز سایر فعالیت‌های این مرکز است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ی قضائیه استان در خصوص تبلیغات انجام کارهای وکالتی که در سطح خیابان‌ها و محلات چسبانده می‌شود، گفت: این تبلیغات از سوی هیچ کدام از اعضای جامعه‌ی مدنی، حقوقی و وکلا نبوده و شیطنت‌های موسسات حقوقی است؛ چراکه تمامی وکلای صاحب پروانه دارای تابلو هستند و برای همکاری با موسسات ممنوعیت دارند.

وی افزود: متاسفانه فردی که اصلا پروانه‌ی وکالتی ندارد، موسسه‌ای را از طریق ثبت شرکت‌ها ثبت کرده و وکلایی را که متاسفانه به‌دلیل مشکلات مالی قدرت تشکیل دفتر کار ندارد، در آنجا جمع کرده و حق الوکاله آنان را نیز که تنها ۴۰ درصد است، به‌موقع پرداخت نمی‌کند و با انجام اینگونه تبلیغات قصد جذب مشتری را دارد که اکنون صدور مجوز و صلاحیت سنجی موسسات حقوقی توسط مرکز وکلای قوه‌ی قضائیه انجام می‌شود.

فرهادی با تاکید بر اینکه به‌هیچ عنوان دفاع از وکیل متخلف در قاموس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آذربایجان شرقی نیست، افزود: در این زمینه ما پا به پای قضات حرکت و در عین حال از وکلای بی گناه و سالم تا سر حد توان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در خاتمه اظهار کرد: تمامی تلاش مرکز بر این است تا به‌عنوان یکی از همکاران و همیاران دستگاه قضائی فعالیت کند و تا حد امکان و بضاعت خود در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی تقش آفرین باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 9 =