مجوز تست بالینی واکسن کرونا صادر نشده است

شناسهٔ خبر: 02FE7150 -
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: مجوز تست بالینی انسانی واکسن ایرانی کرونا صادر نشده است.

به گزارش هاناخبر ،

کیانوش جهانپور ظهر سه شنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد و مشکلات عدیده اتصال و برقراری ارتباط را برای خبرنگاران ایجاد کرد، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در عرصه مقابله با ویروس کرونا و فرهنگ سازی استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موفق عمل کرده است، بیان داشت: استان هرمزگان طی دو ماه اخیر جزو استان‌های قرمز بود که با عملکرد مناسب علوم پزشکی هرمزگان و سایر دستگاه‌ها و همکاری خوب مردم از شرایط سخت عبور کرد و در صورت ادامه این روند شاهد کاهش بیشتر مبتلایان به کرونا در هرمزگان خواهیم بود.

جهانپور با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و مراسمات مذهبی در کشور، عنوان کرد: نگرانی‌هایی در حوزه سلامت وجود داشت که با تدابیر مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر شاهد برگزاری مراسمات عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهیم بود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک مراسمات به نحوه مطلوبی برگزار خواهد شد و جلوه‌ای دیگر از همکاری و همیاری مردم را در یک حماسه عاشورای شاهد خواهیم بود.

وی به اجرای هرچه جدی‌تر پویش من ماسک می‌زنم اشاره و کاهش نسبی آمار فوتی و بستری را ناشی از عمل به این موضوع دانست و از همه مردمی که در مراسمات عزاداری اباعبدالحسین حضور می‌یابند، خواست تا حتماً استفاده از ماسک را مورد توجه قرار دهند.

مجوز تست بالینی واکسن ایرانی صادر نشده است

وی با تشریح آخرین وضعیت صدور مجوز واکسن ایرانی کرونا اعلام کرد: شرکت‌های دانش بنیان داخلی در حال پیگیری برای کشف و ثبت واکسن کرونا هستند. واکسن کرونای دو شرکت دانش بنیان مراحل تست حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و با تأیید سازمان غذا و دارو وارد مرحله مطالعات انسانی می‌شود. نگاه وزارت بهداشت یک نگاه مسابقه‌ای نیست و دقت لازم در این زمینه باید صورت بگیرد.

جهانپور اضافه کرد: هیچ پیش‌بینی نمی‌توان در مورد اثربخشی و پایداری این واکسن داشت ولی ما بدون رویکرد تبلیغاتی این مسیر را کاملاً علمی در حال پیگیری هستیم که بحمدالله نتایج آن رضایت‌بخش بوده است.

وی تصریح کرد: تولید انبوه واکسن باید پس از تأیید مراحل بالینی باشد. در این زمینه نمی‌توان وعده‌ای برای زمان دقیق عرضه و استفاده در مراکز درمانی است.

جهانپور تأکید کرد: سه ضلع (شست‌شوی دست، ماسک و فاصله اجتماعی) به مثابه واکسنی با تأثیر ۹۵ درصد است و رعایت آن می‌تواند همه سناریوهای سیاهی که با آغاز فصل سرد می‌تواند وجود داشته باشد را از بین ببرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =