برگزاری جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه

رئیس پارک علم و فناوری از برگزاری جشنواره «نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه» با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه یکی از حوزه‌های اولویتدار برای استان کر مانشاه گردشگری است، گفت : بر همین اساس نیاز است اقدامات ویژه‌ای در این‌زمینه صورت گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: در کنار ضرورت‌های ساختاری و نهادی برای توسعه گردشگری در استان که مهم‌ترین آن‌ها نگاه بین بخشی به این حوزه است؛ گردشگری با چالش‌های رو به رو است که باید به صورت مقتضی مرتفع شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: فناوری از ابزار‌هایی است که می‌تواند به رفع چالش‌های گردشگری کمک کند، اما خود به تنهایی این امکان را ندارد ومادامی که فناوری به نوآوری یعنی تغییر با ایجاد ارزش تبدیل شود، می‌توان انتظار داشت در این حوزه دارای یک مزیت رقابتی پایدار شویم.

وی با اشاره به اینکه خلق ارزش از طریق نوآوری راهبردی محوری در توسعه گردشگری دارد و جریان‌سازی به منظور ورود نوآوری در فرآیند توسعه گردشگری یک الزام راهبردی محسوب می‌شود، ادامه داد: اگر بتوانیم نوآوری را وارد این عرصه کنیم هم در بحث کاهش هزینه و هم در حوزه بازارسازی و ایجاد فرصت‌های جدید می‌توانیم امیدوار باشیم و نگاه جدیدی به توسعه گردشگری در استان داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری از برگزاری جشنواره «نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه» با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره شامل چهار بخش صاحبان ایده، کسب و کار‌های نوپا، شرکت‌ها و فعالان حوزه گردشگری و سرمایه گذاران و سرمایه پذیران است.

وی گفت: این جشنواره ۲۲ تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد و نتایج آن قبل از روز ملی کرمانشاه اعلام می‌شود و برای ادامه جشنواره نیز در حوزه حمایت از ایده‌ها برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به یک سال استقرار رایگان در مجموعه اشاره کرد.

این مسئول بیان داشت: اگر چه حوزه این جشنواره استان کرمانشاه است، اما به دنبال ارتباط با شرکت‌های توانمند در سطح‌کشور هستیم تا از طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای توسعه گردشگری استان دارند، استفاده کنیم.

آزادی خاطر نشان کرد: دبیرخانه جشنواره در سال آینده در بخش‌های مختلف برای ارتباط با دانشگاه ها، اعضای هیئت علمی، فعالان و شرکت‌هایی که در این زمینه وجود دارند، فعال خواهد بود و هر بخش به صورت ویژه دیده شده و به دنبال آن هستیم تا گستره فعالیت را به گونه‌ای گسترش دهیم تا در تمام استان طرح‌هایی که ارائه می‌شود، از جامعیت قابل قبولی برخوردار باشد .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =