صادر شدن ۷۰ درصد از کشمش تولیدی آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 037E382F -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از ۵۳ هزار تن کشمش در استان تولید شد.

به گزارش هاناخبر ،

اکبر کرامتی افزود: در سال جاری ۵۳ هزار و ۴۰۰تن انواع کشمش دراستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود که ۴۳هزارو ۹۴۰تن بوده افزایش تولید را نشان می دهد.

وی د ر خصوص میزان انگور برداشت شده از باغات استان در سال جاری نیز تصریح کرد: در سال جاری میران انگور تولیدی استان ۲۲۳ هزار و ۵۴۳ تن بوده که از این میزان نزدیک ۶۰ درصد که ۱۳۴هزار و ۱۲۵ تن می شود به صورت تازه خوری و صادرات مصرف شده است.

کرامتی با اشاره به اینکه سهم فراوری انگور برای افزایش ارزش افزوده باید بیش از این ها باشد، خاطر نشان کرد: از این میزان انگور برداشت شده تنها ۸۹هزار و ۴۱۷ تن که ۴۰درصد انگور تولیدی را شامل می شور در صنایع تبدیلی به صورت آب میوه و کشمش و شیره انگور فراوری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آور شد: میزان تقریبی ۷۰درصد کشمش تولیدی استان به میزان ۳۷هزار و ۳۸۰تن صادر شده که مقصد صادرات اکثر کشور های ترکیه، آذربایجان، عراق، روسیه، بلژیک، هلند و کشور های حوزه خلیج فارس هستند.

کرامتی با اشاره به اینکه در استان بیش از ۳۰ رقم انگور تولید می شود،  اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ واحد فراوری کشمش در استان فعالیت دارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =