سرپل‌ذهاب نوروز امسال پذیرای ۱۵۶ هزار مسافر نوروزی بود

شناسهٔ خبر: 039D73B9 -
فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: نوروز امسال این شهرستان پذیرای ۱۵۶ هزار مسافر و گردشگر نوروزی بود که از مناطق تفریحی، یادمان ها و آثار تاریخی و تفرجگاه ها و مناظر طبیعی این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش هاناخبر ، «صدرالله بابلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سرپل ذهاب شهرستانی بکر و خوش آب و هوا با قدمتی تاریخی است که از بهمن پارسال ستاد سفرهای نوروزی این شهرستان با تشکیل کمیته های چندگانه تمامی ظرفیت های شهرستان را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی پای کار آورد.

وی با قدردانی از مهمان نوازی مردم شهرستان سرپل ذهاب گفت: بسترهای لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در یادمان های دفاع مقدس، حرم مطهر احمدابن اسحاق (ره)، مناطق تفریحی، پارک‌ها و تفرجگاه ها، آثار باستانی و تاریخی شهرستان فراهم شد و مردم خونگرم شهرستان استقبال و میزبانی کم نظیری از مسافرین نوروزی به عمل آوردند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: برپایی نمایشگاه های نوروزی، صنایع دستی و عرضه محصولات و اقلام اساسی تنظیم بازار نیز در طول این مدت از ۲۰ اسفندماه پارسال و در ایام تعطیلات نوروز امسال در شهرستان فعالیت کرده است.

بابلی ادامه داد: تجهیز ۹ باب مدرسه ، منازل شخصی مردم و اقامت های بوم گردی نیز برای اسکان مسافران نوروزی از تمهیدات ستاد سفر در این شهرستان جهت رفاه حال مهمانان بود.

او گفت: بازدید مستمر از ایستگاه های خدمات رسان به مسافران و مهمانان نوروزی در تفرجگاه ها و بوستان ها و یادمان های این شهرستان در طول تعطیلات نوروز انجام شد و با وجود حجم بالای مسافرن با برنامه ریزی های صورت گرفته حوادث رانندگی منجر به فوت در این شهرستان رخ نداد و تمام مسافرین به سلامت از شهرستان خارج شدند که در این خصوص از دست اندرکاران ایمنی جاده ها و پلیس راه و راهداری و جمعیت هلال احمر قدردانی می کنم.

فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: سرپل‌ذهاب دارای ۲۲۴ اثر تاریخی است که از این تعداد ۱۴۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده و اطلاع رسانی لازم از طریق میراث فرهنگی برای معرفی مکان های تفریحی و باستانی شهرستان انجام شده است.

بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره)، آبشار پیران، آبشار خلیج فارس، زیارتگاه امامزاده عباس، سراب های گرم، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا، دشت ذهاب و یادمان های شهید شیرودی، شهدای بازی دراز و شهدای گمنام از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 3 =