مسابقات تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر در کردستان آغاز شد

شناسهٔ خبر: 03DC05F1 -
مسابقات تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر استان کردستان روز چهارشنبه با حضور ۱۶۰ نجاتگر آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان روز چهارشنبه در آیین اغاز بکار این مسابقات اظهار کرد: در این مسابقات ۱۶۰ نجاتگر زن و مرد در ۶ آیتم از جمله پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات شهری (آوار)، جستجو و نجات در محیط های آبی، کوهستان و ارتفاع، طراحی اردوگاه و اسکان اضطراری به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: در این مسابقات نجاتگران به منظور آمادگی و نمایش مهارتهای امدادی و توان مقابله با حوادث احتمالی به رقابت پرداخته و تمام تجربیات خود را برای اجرای بهتر عملیات ها، به کار خواهند گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به تلاش و انگیزه نجاتگران در این مسابقات تاکید کرد: تلاش در جهت ایجاد انگیزه در اعضای امدادی به عنوان یک نکته مهم در ایجاد آمادگی برای پاسخگویی مطلوب در حوادث، همیشه باید مورد توجه قرار گیرد و آموزش نیز یکی از اجزاء مهم آمادگی و پیشگیری به شمار می رود.

مردم می توانند در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۲۰هزار نفر فعالیت دارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =