ورزش زورخانه ای کرمانشاه در سراشیبی فراموشی / برای ورزش زورخانه ای تبلیغی نمی شود

شناسهٔ خبر: 0410A57A -
علت عدم تبلیغ و مشوق های لازم، روز به روز شاهد افول ورزش زورخانه ای و باستانی در کرمانشاه هستیم.

به گزارش هاناخبر ،

امیرعلی نوذری گفت: در صداوسیمای ما به اکثر ورزش ها پرداخته می شود ولی در این میان کمتر به ورزش زورخانه ای و باستانی اشاره می شود و باید گفت که تقریبا ورزش زورخانه ای در بین جامعه به ویژه جوانان این خطه ناآشناست.

این پیشکسوت ورزش های باستانی در کرمانشاه گفت: متاسفانه جوانان به سمت ورزش های دیگری می روند که پایه و اساس ایرانی ندارند، ولی ورزش زورخانه ای که ریشه ای ایرانی و باستانی دارد مورد بی مهری مسئولان ورزشی است تا جایی که کمتر کسی علاقه ای بدان نشان می دهد.

نوذری عنوان داشت: شاید در برهه هایی از زمان این ورزش هم در سطح ملی و هم فراملی مطرح شده باشد، ولی در کل تبلیغ یا برنامه خاصی برای معرفی این ورزش اصیل ایرانی انجام نمی گیرد.

وی اظهار داشت: در مقابل جوانان کشش خاصی به سمت ورزش پرورش اندام دارند، این در حالی است که ورزش زورخانه ای خود نوعی پرورش اندام است با این تفاوت که پرورش اندام در  این ورزش به صورت تدریجی، طبیعی و استاندارد انجام می گیرد.

این پیشکسوت ورزش های باستانی ادامه داد: روزگاری نه چندان دور بسیاری از نام آوران ورزش زورخانه ای و باستانی کشور رشد یافته همین استان بودند، ولی روز به روز شاهد به حاشیه رفتن چهره های این ورزش باستانی و ایرانی در کرمانشاه هستیم که این خبر بسیار بدی برای همه ماست.

نوذری افزود: امیدواریم که مسئولان ورزش استان و نیز صداوسیمای مرکز کرمانشاه در معرفی و نیز تشویق جوانان به سمت این ورزش بیشتر از پیش کار کنند و اجازه ندهند این ورزش اصیل و باستانی به دست فراموشی سپرده شود.

این پیشکسوت ورزش های باستانی گفت: در حال حاضر بیشتر کسانی که در گود زورخانه حضور دارند، افراد مسن هستند و کمتر شاهد حضور جوانان در این گود پهلوانی هستیم که این خبر خوبی برای این ورزش پهلوانی در کرمانشاه نیست.

نوذری ادامه داد: 18 زورخانه خصوصی و دولتی در سطح استان کرمانشاه داریم که این عدد از میانگین کشوری پایین تر است.

وی افزود: این زورخانه ها در شهر کرمانشاه، سنقر، قصرشیرین، اسلام آبادغرب، کنگاور و... دایر می باشند.

این پیشکسوت ورزش زورخانه ای بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات زورخانه های کرمانشاه، نبود امکانات است که این مسئله عاملی دیگری در عدم استقبال جوانان این خطه از ورزش باستانی و زورخانه ای می باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 6 =