رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان:

شهرداری سنندج باید برنامه هایی برای درآمد های پایدار داشته باشد

شناسهٔ خبر: 04155B7D -
رئیس سازمان مدیریت و برنانه ریزی استان کردستان با بیان اینکه شهرداری سنندج درآمد پایدار ندارد، گفت: تلاش برای ایجاد درآمد پایدار باید در اولویت شهرداری سنندج قرار گیرد

به گزارش هاناخبر ،

بهرام نصراللهی زاده شامگاه شنبه در جلسه ای که با حضور استاندار کردستان در شورای شهر سنندج برگزار شد، گفت: بودجه های دولتی بسیار محدود و اندک است و کفاف شهر سنندج به عنوان مرکز استان را نمی دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان عنوان کرد: شهرداری برای جبران حمایت های دولتی باید برنامه هایی برای درآمد های پایدار خود داشته باشد.

وی گفت: سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان از محل تبصره ۳۶ برای بدهی شهرداری ها در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان قرار گرفت که ۱۸ میلیارد به شهرداری سنندج واگذار شد و این بی سابقه بوده است.

نصراللهی زاده افزود تخصیصات بودجه از تابستان شروع می شود که بنابر ضرورت و نیاز شهرداری سنندج از بهمن ماه سال گذشته اعتباراتی به این شهرداری واگذار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اظهار کرد: مهمترین پروژه های شهر سنندج از جمله پل سنجر خان، تونل خیابان انقلاب و تقاطع هجیج در سال گذشته با کمک منابع دولتی به پایان رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری دو زمین آماده با رفع مشکل معارض در سنندج ندارد، گفت: از محل اعتبارات دولتی هزینه خواهیم کرد که شورای شهر مشکلات معارض چند زمین را برطرف کند تا سرمایه گذار برای دو پروژه پارکینگ طبقاتی ورود پیدا کنند.

نصراللهی زاده گفت: به عنوان کسی که ۲۰ سال در سنندج زندگی می کنم برایم سوال است که چرا شهرداری مهارت تولید ثروت در آبیدر را ندارد.

وی گفت: اگر این پارک جنگلی در شهر های دیگر مانند اصفهان و تبریز بود آیا همین مشکلات را داشت؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان عنوان کرد: با وجود چنین جلساتی دردی از مشکلات سنندج دوا نمی شود بلکه باید به دنبال روش های تولید ثروت و درآمد پایدار برای شهرداری سنندج بود.

وی با بیان اینکه سالن شش هزار نفره و تالار فرهنگ دو پروژه مهم در استان کردستان است که در سال جاری به پایان خواهند رسید، گفت: برای اتمام سالن شش هزار نفری۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم تصویب شده است.

نصراللهی زاده افزود: تالار فرهنگ سنندج نیز پروژه ملی بود که به استانی تبدیل شد و ۸.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به استانی تخصیص داده شده است و انتظار می رود که این پروژه نیز هر چه سریعتر به اتمام برسد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =