استاندار آذربایجان غربی: کمیسیون مشترک اقتصادی دو استان آذربایجان غربی و وان برگزار شود

شناسهٔ خبر: 04240FE8 -
استاندار آذربایجان غربی گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو استان مرزی آذربایجان غربی و وان ترکیه برگزار شود.

به گزارش هاناخبر ، محمد مهدی شهریاری ظهر سه شنبه در جریان دیدار با مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی وان ترکیه با بیان اینکه طی تفاهم نامه های امضا شده بین استانهای مرزی ایران و ترکیه و نیز تاکیدات دو کشور بر تقویت روابط تجاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو استان برگزار شود افزود: در این راستا همچنین از برگزاری برگزاری نمایشگاههای مشترک فصلی میان استان آذربایجان غربی و وان ترکیه استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: در این کمیسیون که نهادها و سازمان های دو طرف نیز حضور دارند، می توانیم برای توسعه هرچه بیشتر همکاری ها و مناسبات اقتصادی، فرهنگی، تجاری و گردشگری میان دو استان تصمیم گیری کنیم.

شهریاری با تاکید بر توسعه سطح روابط همه جانبه به خصوص اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد: تقویت روابط استانهای مرزی زمینه ساز تحقق اهداف اقتصادی دو کشور خواهد شد که تاکنون دیدارهای و نشست های خوبی بین مسئولان استانهای مرزی انجام شده است.

شهریاری با بیان اینکه نمایشگاهها نقش مهمی در افزایش تبادلات و شناساندن محصولات دارند گفت: از برگزاری نمایشگاههای مشترک فصلی میان استان آذربایجان غربی و وان استقبال می کنیم و معتقدیم که باید از ظرفیت های موجود در جهت توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات فی مابین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی ظرفیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: وجود منطقه آزاد ماکو، مناطق ویژه اقتصادی سلماس و سرو، وجود معادن و سنگ های تزیینی، آثار طبیعی و گردشگری و ظرفیت های بالای کشاورزی در آذربایجان غربی، این استان را به یکی از استان های مستعد سرمایه گذاری تبدیل کرده که در همین راستا ما از فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران ترکیه ای که علاقمند به سرمایه گذاری در استان هستند، حمایت و استقبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی، سیب، انگور و گیلاس را از دیگر محصولات تولیدی استان عنوان کرد و گفت: توسعه صنعت بسته بندی و سورتینگ با هدف هموارسازی مسیر صادرات محصولات استان به بازارهای خارجی، جزو برنامه هایی است که آن را به جد دنبال می کنیم و در این زمینه نیز اگر سرمایه گذاران ترکیه ای آماده سرمایه گذاری روی صنایع بسته بندی و سورتینگ در آذربایجان غربی هستند از آنان حمایت و استقبال می کنیم.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان غربی بیش از ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد و دروازه ورود ایران به بازارهای اروپایی است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 6 =