ظرفیت تولید اکسیژن بیمارستان مهاباد ۲ برابر شد

شناسهٔ خبر: 04722D21 -
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با راه اندازی دومین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان ظرفیت تولید اکسیژن در این مرکز، ۲ برابر شده است.

به گزارش هاناخبر ، امیر بهزاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه افزود: هم اکنون ۲ دستگاه اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با ظرفیت مجموع هزار و ۲۰۰ لیتر در دقیقه فعال و نیاز ۲۰۰ بیمار را همزمان تامین می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از این ظرفیت دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان مهاباد ۵۷۰ لیتر در دقیقه بود که تنها توانایی تامین نیاز اکسیژن ۵۰ بیمار را به صورت همزمان داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: همچنین با کمک یک میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی سیستم لوله‌کشی اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، در دست تعمیر قرار گرفته و لوله‌های مخصوص برای جایگزینی خریداری شده است.

بهزاد بیان کرد: پایانه گازهای طبی که بر روی کنسول‌های بالای تخت بیمار و کنسول‌های سقفی قرار دارند، نیز در این بیمارستان دارای مشکل و نشتی بودند که ۲۵۰ پایانه خریداری و تاکنون نسبت به تعویض ۱۵۰ عدد اقدام شده و ما بقیه نیز در حال نصب هستند.

یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹ اکسیژن‌تراپی است که با پیش‌بینی‌های به موقع تامین این تجهیزات مهم و حیاتی در اسرع وقت در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

در حال حاضر و با گسترش بیماری کرونا در شهرستان و دیگر شهرستان‌های همجوار و احتیاج بیماران به دستگاه اکسیژن ساز این دستگاه می‌توانند کمک بسیار خوبی به بیمارستان و درمان بیماران کرونایی نماید.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 9 =