وزیر ارشاد:

ایران می تواند و باید به پایگاه قرآنی جهان تبدیل شود

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در سطح بین المللی،گفت: ایران با توجه به ظرفیت های موجود و قاریان ممتاز می تواند و باید به مرور به پایگاه قرآنی جهان تبدیل شود.

به گزارش هاناخبر ،سید عباس صالحی روز یکشنبه در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی در محل این وزارتخانه، برگزاری مسابقات بین المللی را نقطه عطف فعالیت های کشور در حوزه قرآن در جهان اسلام عنوان کرد.
صالحی افزود:باید با استفاده از ظرفیت های موجود، ارتقای نقاط مثبت و رفع و تقویت نقاط ضعف بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را به مرور به کشوری مرجع و پایگاه قرآنی در جهان رسانده و این مهم را در اقصی نقاط جهان تثبیت کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در سطح بین آلمللی، اظهار داشت: نیاز است که با ارائه گزارش های سالانه، از لحاظ شاخص بندی نقاط ضعف این مسابقات را تقویت و نقاط مثبت آن را ارتقا ببخشیم.
وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: باید بدانیم اگر نکته مثبتی وجود داشته کجاها جلو افتاده ایم و برعکس اگر ضعفی بوده در کدام بخش عقب افتاده ایم که درصدد رفع آنها برآمده و تلاش کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه گزارش های سالانه از فعالیت های قرآنی به ویژه مسابقات بین المللی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این گزارش ها باید به صورت درون و برون مرزی تهیه شود تا به کمک آن بتوانیم مسیر پیشرفت خود را پیدا کنیم.
صالحی یادآور شد: جمهوری اسلامی خوشبختانه به مرحله ای از پیشرفت در حوزه فعالیت های قرآنی رسیده است که در داخل و خارج کشور رتبه ها و عناوین مختلف را از آن خود می کند لذا با وجود ظرفیت های موجود در حوزه قرآنی کشور ما می توانیم به عنوان مرجع و کشور اصلی در کنار سایر کشورها به مرور به عنوان پایگاه قرانی در جهان تثبیت شویم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افکار سنجی و نظرسنجی مخاطبان را از این گونه رویداهای قرآنی، مهم و میسر دانست و گفت: در خلال و پایان رویدادهای قرآنی باید از موثران و مخاطبان این گونه نظرسنجی ها به عمل آمده و در برنامه های بعدی نقاط مثبت و در خواست ها در صورت عملی بودن لحاظ شود.
به گفته صالحی بعد از انجام هر مرحله افکار سنجی باید جمع بندی صورت گرفته و نقاط قوت و ضعف را مشخص و در جهت رفع و ارتقای آنها تلاش شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: البته گاهی این نوع افکار سنجی و نظرسنجی ها تبدیل به رویه ای معمول می شود که خطرناک است و باید این کار از پروژه به پروسه تبدیل شود.
صالحی ادامه داد: افکار سنجی ها و نظرسنجی ها را باید بازپروری و بازفراروی شود تا بتوانیم از لحظه لحظه برنامه ها و فعالیت های مختلف معنوی به ویژه قرآنی بهره لازم را در فضای حقیقی و مجازی داشته باشیم .
به گفته صالحی باید از سرمایه های موجود در جهت ارتقا و قوت بخشی به برنامه های خود استفاده کنیم .
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اهداف مختلف این گزارش ها،گفت : در نهایت یکی از اهداف موثر این گونه گزارش ها غیر از افکار سنجی و نظرسنجی موثر آن، می تواند استفاده از سازمان ها و نهادهای مرتبط و درگیر کردن آنها در امور و فعالیت های جاری در حوزه قرآنی باشد.
صالحی در ادامه خطاب به اعضای حاضر در این کمیسیون گفت: شما می توانید با ارایه پیشنهادات و هم چنین نقدها در حوزه همگرایی تلاش کنید و دست در دست هم برای بهینه تر شدن کارها و امور به ویژه برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی و همچنین برناهه های بزرگ گام های موثری برداریم .
به گفته صالحی از جمله اهداف کمیسیون باید این باشد که از ذهن و امکانات همدیگر استفاده حداکثری داشته باشیم.
چهل و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی روز یکشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این کمیسیون از جمله معاونین وزیر و نمایندگان دیگر دستگاه های مرتبط با فعالیت های قرآنی کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =