لاشه 2 هزار راس دام در مناطق زلزله زده خوی زیر آوار مانده است

شناسهٔ خبر: 04C51E9D -
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و همچنین برودت هوا و بارندگی ها در روستاهای زلزله زده کار با دستگاه ها آوار برداری و خارج نمودن لاشه های دامها از زیر آوار بسیار دشوار است و حدود 2 هزار 100 راس دام سبک در زیر آور مانده اند .

به گزارش هاناخبر ،

کامیار داهیم با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق زلزله زده بخش قطور  و روستاهای اطراف در شهرستان خوی اظهار کرد: عملیات دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده بخش قطور شهرستان خوی توسط اکیپ های دامپزشکی استان از  ساعات ابتدایی وقوع زلزله  همچنان ادامه دارد.

 او ادامه داد: سه اکیپ دامپزشکی از شهرستان خوی و یک اکیپ از شهرستان سلماس علاوه  بر جمع آوری لاشه ها به تعداد 65 راس دام سبک که در  زیر آوار تلف شده بودند و دفن بهداشتی لاشه ها و سمپاشی امکان دامی نیز توسط اکیپ های دامپزشکی صورت گرفته است .

داهیم تصریح کرد:  با توجه به کوهستانی بودن  منطقه و همچنین برودت هوا و بارندگی ها  در روستاهای زلزله زده کار با دستگاه ها آوار برداری و خارج نمودن لاشه های دامها از زیر آوار بسیار دشوار می باشد  و بنا به گزارشگیری تیم های واکنش سریع و اظهارات  ساکنین روستاهای اطراف بخش قطور تعداد 900 راس دام سبک در روستای کوتان آباد و 1200 راس دام سبک در روستای گیرنا ویک در زیر آور مانده اند .

مدیر کل اداره دامپزکی استان ادامه داد: اکیپ های واکنش سریع و فعال دامپزشکی نیز با حضور به موقع در روستاهای زلزله زده بخش قطور در شهرستا ن خوی جمع آوری لاشه ها را آغاز کرده اند که پس از دفن بهداشتی آنها اقدام به سمپاشی کامل نیز نموده اند.

او با اشاره به ضرورت جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری عفونی در مناطق زلزله زده، گفت: خود اهالی نیز باید با اکیپ های دامپزشکی همکاری نمایند تا هر چه سریع تر عملیات دفن بهداشتی لاشه های احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه های نگهداری دام به اتمام برسد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =