مداخلات روانی مناطق زلزله‌زده گامی روبه‌جلو در مدیریت پس از بحران

شناسهٔ خبر: 04E42AE2 -
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مداخلات روانی مناطق زلزله‌زده را گامی روبه‌جلو در مدیریت پس از بحران کشور دانست.

به گزارش هاناخبر ،

دکتر سلیمان پاک‌سرشت امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین مرکز مشاوره و امور روانشناختی دولتی بهزیستی در مناطق زلزله‌زده استان اظهار داشت: مداخله پس از بحران زلزله تنها مداخله کالبدی و سازه‌ای نیست و مداخله اجتماعی و روانی را می‌طلبد که خوشبختانه در نظامی که برای بهبود و بازسازی بعد از زلزله پیش‌بینی شده است این امر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پیش‌بینی‌های حوزه اجتماعی و روانشناختی هم در این زمینه شده که آخرین مقطع آن ایجاد این مرکز است تا به شکل تخصصی در موارد شناسایی شده مداخله کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در حال طی کردن تجربه جدیدی از مدیریت پس از بحران هستیم و در این زمینه در کنار هم قرار گرفتن مداخلات مختلف و در حال پیاده کردن یک پکیجی از مداخلات هستیم که که جای خوشحالی و یک گام رو به جلو در برنامه‌ریزی و مدیریت بحران در کشور است.

پاک‌سرشت تصریح کرد: نتایج این مداخلات روانی هم در کاهش آمار خودکشی این مناطق نمایان شده است.

وی ادامه داد: جذابیت این فعالیت بخشی از یک اقدام جدید و مکمل برای بقیه فعالیت‌هایی است که دستگاه ‌ها برای مدیریت بحران و پس از بحران انجام می‌دهند و برای این اقدام باید به مجموعه مدیریتی استان تبریک گفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: با دنبال کردن این فعالیت‌های نوآورانه و سیاست‌های جدید نتایج هم متفاوت از قبل خواهد بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 6 =