مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی

موسسات قرآنی فعال مورد حمایت قرار می گیرند/ رونمایی از پوستر قرآن و عترت در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 05028252 -
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب موسسات قرآنی فعال مورد حمایت قرار گیرند .

به گزارش هاناخبر ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در اولین جلسه هماهنگی برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت  که با نماینده ولی فقیه در استام و امام جمعه ارومیه و اعضای ستاد آزمون دستگاه‌های اجرایی استان، امروز، ۲ آبان، در دردفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب  موسسات قرآنی فعال مورد حمایت قرار گیرند.
وی افزود: این استان با توجه به ظرفیت‌های گسترده که در زمینه فعالیت‌های قرانی دارد، می‌تواند بیشتر از این عمل کرده و در این زمینه باید از فرصت و امکانات‌ نهادهای دولتی نیز استفاده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بدون شک این موسسات برای پایداری در فعالیت‌ها و توسعه فرهنگ دینی نیازمند حمایت‌های دولتی نیز هستند، گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استانف حوزه علمیه‌ها استفاده کرد.

خدایاری در ادامه اعتبار اختصاص یافته به فعالیت‌های قرآنی در سال جاری را ۳۶ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در سال ۹۷در این آزمون ۳ هزارو ۷۳۸ شرکت کردند.

حجت‌الاسلام‌ خدایاری در ادامه با اشاره به اینکه بخشودگی خدمات موسسات قرآنی مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: با هم‌سو کردن همه نهادها، تقسیم کار و  برنامه‌ریزی مناسب می‌توان خروجی بهتری از برگزاری این جلسات هم‌اندیشی گرفت.

وی در پایان سخنان خود گفت: زندگی با قرآن را باید گسترش دهیم که اولین قدم آموزش صحیح و تقویت مفاهیم قرآنی در مدارس و کانون خانواده بعنوان دو عامل تاثیر گذار در جامعه است.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این جلسه از پوستر قرآن و عترت رونمایی شد.
 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =