به مناسبت هفته دولت

کارگران بازارچه سبرانبند بانه ساماندهی می شوند

شناسهٔ خبر: 050FFF67 -
کردستان - هاناخبر _ فرماندار شهرستان بانه با اشاره به مشکلات کارگران بازارچه سیرانبند بانه گفت: برای حل مشکلات و پیگیری خواسته های کارگران بازارچه سیرانبند بانه با تشکیل تعاونی کارگری ساماندهی می شود.

به گزارش هاناخبر ،  کارگران بازارچه سبرانبند بانه ساماندهی می شوند

 کردستان - هاناخبر - فرماندار بانه با اشاره به مشکلات کارگران بازارچه مرزی سیرانبند گفت: برای حل مشکلات و پیگیری خواسته کارگران این بازارچه، تعاونی کارگری تشکیل می‌شود.

به گزارش هاناخبر وبه نقل ازایرنا اسماعیل رستم پور روز دوشنبه اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ کارگر در بازارچه سیرانبند بانه فعالیت می‌کنند هیچ پشتوانه‌ای ندارند و تشکیل یک تعاونی ویژه این کارگران برای پیگیری و حل و فصل مشکلات بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: مقدمات تشکیل این تعاونی انجام شده و با طی مراحل قانونی بزودی فعالیت خود را در راستای کمک به کارگران شروع می‌کند ضمن اینکه مصوبه تشکیل این تعاونی در استان به تایید مسوولان نیز رسیده است.

رستم پور یادآور شد: با تشکیل این تعاونی کارگران سهامدار و اعضای هیات مدیره آن خواهند شد و از مزایای آن از جمله خدمات بیمه تامین اجتماعی نیز برخوردار می‌شوند.

وی به ساماندهی بازارچه سیرانبند نیز اشاره کرد و افزود: آسفالت محوطه،  احداث سالن صادرات، روشنایی محوطه و محل استراحت کارگران در چند مرحله اجرا خواهد شد که فاز نخست آن در زمینی به مساحت هفت هکتار در دست انجام است و ۱۰ هکتار دیگر نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

فرماندار بانه تاکید کرد: برای ساماندهی محوطه بازارچه سیرانبند بانه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و فاز نخست آن ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارای تخصیص دارد

روزانه بیش از ۲۰۰ کامیون انواع کالا از بازارچه سیرانبند بانه به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

 بازارچه سیرانبند بانه از ۲۵ کیلومتری بانه در بخش بوئین قرار دارد، شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 6 =