رییس اداره محیط زیست اشنویه خبر داد

رای سبز یک قاضی در اشنویه برای کمک به «لالین» توله خرس بلوچی

شناسهٔ خبر: 0534F277 -
رای سبز قاضی جلیل پور در شهرستان اشنویه برای کمک به «لالین» توله خرس بلوچی صادر شد.

به گزارش هاناخبر ، رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان معرفی 4 نفر متخلف شکار غیر مجاز از طرف یگان حفاظت  بە دادگستری اشنویە، جلیل پور رئیس شعبە 101 دادگاە کیفری 2 شهر اشنویە، هر کدام از این افراد را بە پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان و جمعا دە میلیون تومان، جهت حمایت از گونە خرس سیاە بنام لالین کە هم اینک در پارک پردیسان تهران نگهداری می شود، محکوم نمود.
کریم خضری ضمن تقدیر از صدور حکم شایستە و متناسب  با شرایط زیست محیطی از سوی قاضی جلیل پور، اظهار داشت: گونە خرس سیاە بلوچی کە با وجود یک نوار سفید رنگ بە شکل هفت بر روی سینە قابل شناسایی است، در مناطق جنوب شرق ایران زیست می نماید و جزو گونە های در آستانە انقراض (CR) بە حساب آمدە و در لیست قرمز اتحادیە جهانی حفاظت(IUCN) قرار دارد.
خضری همچنین بیان داشت: لالین در زبان بلوچی بە معنای دختر زیباست این نام از سوی محیطبانان بە این قلادە خرس اطلاق گرفتە است. لالین درخردادماە سالجاری از دست قاچاقچیان در مسیر کرمان بە اصفهان کشف گردید و در حال حاضر با شرایط جسمی مناسب، در مجموعە پارک پردیسان تهران با نظارت سازمان محیط زیست نگهداری می گردد.
گفتە می شود کە احکام سبز قاضی جلیل پور مورد استقبال سازمان محیط زیست و دوستداران طبیعت در کشور قرار گرفتە و مدتی قبل نیز تعدادی از متخلفین حوزە منابع طبیعی را بە پرداخت مبالغی جهت حمایت از گونە یوز ایرانی محکوم نمودە بودند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =