برداشت "طلای‌سرخ" در کرمانشاه آغاز شد

شناسهٔ خبر: 0557963B -
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت زعفران در استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

منصور احمدی  سطح زیر کشت زعفران در استان را 422 هکتار عنوان کرد و افزود: 120 هکتار از این سطح تابستان امسال کشت شده و امسال برداشت محصول زیادی نخواهد داشت.

وی متوسط عملکرد مزارع زعفران در استان را چهار کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: برآورد می‌شود امسال 1700 کیلوگرم زعفران در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان گرمسیری قصرشیرین و سرپلذهاب کشت زعفران داریم، گفت: بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان به شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و هرسین اختصاص دارد. 

وی با اشاره به سازگاری زعفران با شرایط اقلیمی استان، گفت: به دلیل شرایط آب وهوایی استان کرمانشاه زعفران تولیدی در استان در فهرست مرغوب‌ترین زعفران‌های ایران قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه از گذشته‌های دور در استان کرمانشاه کشت زعفران داشته‌ایم، عنوان کرد: آزمایشات صورت گرفته روی زعفران تولیدی در این استان نشان از مرغوبیت بالای محصول دارد، به نحوی که از نظر مرغوبیت حتی از زعفران قائنات که مرغوبترین زعفران تولیدی در کشور است، هم باکیفیت‌تر گزارش شده است.

احمدی ادامه داد: هم اکنون پنج واحد بسته بندی زعفران در استان کرمانشاه فعال است.

وی با اشاره به در اولویت بودن توسعه کشت زعفران در استان کرمانشاه، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم سال آینده 100 هکتار دیگر به کشت زعفران استان کرمانشاه اضافه شود.

وی در پایان با بیان اینکه برداشت زعفران در استان آغاز شده، گفت: کار برداشت زعفران بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 4 =