سرپرست فرمانداری بوکان؛

بوکان قطب غله استان آذربایجان غربی است

شناسهٔ خبر: 05B3B837 -
سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان گفت:بوکان قطب غله استان آذربایجان غربی است که بعد از 16 سال، امروز امکان ذخیره سازی گندم در این شهر فراهم شده است.

به گزارش هاناخبر ، «لقمان خسروپور» سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان امروز شنبه در مراسم افتتاح سیلوی هفتاد هزار تنی شهرستان بوکان گفت:بوکان قطب غله استان آذربایجان غربی است که بعد از 16 سال، امروز امکان ذخیره سازی گندم در این شهر فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: این شهرستان در تولید حبوبات و آبیاری تحت فشار رتبه اول و در کاشت کلزا رتبه سوم استان را دارد و کشاورزی بخش اعظم اقتصاد این شهرستان را به خود اختصاص داده است که نیاز به توجه ویژه ای دارد.

خسروپور در ادامه به انتظارات کشاورزان بوکان پرداخت و گفت: سد خراسانه در سال 93 افتتاح شد اما برای اجرای پروژه آبیاری تحت فشار آن اعتباری در نظر گرفته نشده است در حالی که با اجرای این پروژه می توان 400 هکتار زمین کشاورزی را آبیاری کرد و 4هزار هکتارزمین  نیز از ظرفیت سد برای کشاورزی استفاده  می کنند.

وی افزود: مطالعات اجرای آبیاری دشت تکانتپه  در یک هزار و 100 هکتار به پایان رسیده اما به علت عدم اعتبارات متوقف شده است و آبیاری تحت فشار دشت رحیم خان که در 1300 هکتار و  با 40 هزار ملیلیارد ریال اعتبار 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد به علت عدم تخصیص آب متوقف شده است.

وی توسه کشت گلخانه ای، ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و کشت محصولات کم آب بر را راهکارهای توسعه بخش کشاورزی بوکان اعلام کرد و تصریح کرد: در توسعه کشت گلخانه ای به علت عدم تخصیص آب مشکل داریم، بانک جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی با ساخت دو کارخانه رب سازی توسط بخش خصوصی در این شهرستان مخالفت کرده  و می گویند صنایع تبدیلی کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد و از طرف دیگر برای کشت محصولات کم آب بر نیاز به پرداخت اعتبارات ویژه به کشاورزان داریم.

سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان که امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور افتتاح شده در زمین ۱۳ هکتاری با زیربنای حدود ۷۰۰۰ متر مربع احداث شده است.

برای اجرای این طرح ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این پروژه شامل ساختمان سیلو، اداری مسکونی، نگهبانی، باسکول منبع زمینی، صادرات و واردات گندم و تعمیرگاه و برج کار است.

سازه این سیلو ترکیبی از بتن و فولاد است که بیش از از ۱۲ هزار متر مکعب بتن و همچنین ۱۵۰۰ تن میلگرد فولادی برای ساخت آن استفاده شده است.

با بهره برداری از این پروژه، مشکل ذخیره سازی گندم شهرستان بوکان که قطب تولید گندم استان است، حل می‌شود.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =