جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی

شناسهٔ خبر: 05C7BE8C -
بابایی با تاکید بر ضرورت حد نگاری در اراضی کشاورزی گفت: باید از خرد شدن اراضی کشاورزی به طور جد جلوگیری شود.

به گزارش هاناخبر ،

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای اداری ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به اجرای قانون جامع حدنگاری، افزود: تاکید‌های همه جانبه به اجرای کامل قانون جامع حدنگار در اراضی کشاورزی وجود دارد که نشان از اهمیت بالای این امر برای کشور است.

وی به قوانین جاری و سیاست‌های جهاد کشاورزی و ثبت اسناد کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: اراضی که اکنون خرد شده‌اند باید برای آن‌ها نیز سند حدنگار صادر شود تا از تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

بابایی در رابطه با اختلاف در مساحت‌های اعلامی نیز اظهار کرد: این اختلافات باید با استفاده از کار کارشناسانه و همکاری متولیان امر به درستی حل و فصل شود تا بدون تاخیر به سرانجام مطلوب برسد.

 

خرد شدن اراضی به صنعت کشاورزی آسیب زده است

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه خرد شدن اراضی کشاورزی یک آسیب جدی است، گفت: این اقدام می‌تواند صنعت کشاورزی را با آسیب جدی رو به رو کند علاوه بر این مقام معظم رهبری نیز بر جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی فرمان داده‌اند که بلاقید همه مکلف به اجرای آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ۳۱ هزار و ۲۰۰ قطعه از اراضی زراعی استان به مساحت ۲۱۲ هزار هکتار با نظارت مستمر دستگاه قضایی سند جامع حدنگار صادر گردیده است، افزود: مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان هم بر این تاکید دارد که باید در سریعترین زمان ممکن اسناد کشاورزی به صورت حدنگار درآمده و اسناد کاداستری برای همه آن‌ها صادر شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بر تصحیح آمار و مقدار زمین‌های کشاورزی استان نیز تاکید کرد و یادآور شد: اساس آیتم‌های فنی و کارشناسانه آمار دقیق استخراج و در آن خصوص اقدام شود.

عتباتی با بیان اینکه قرارگاه صدور اسناد حدنگار کشاورزی در استان تشکیل شده است، گفت: جهاد کشاورزی و امور اراضی باید با همکاری مستمر و هم افزایی نتیجه گرا ثبت اسناد و املاک در جهت تثبیت مالکیت و صدور اسناد مالکیت کاداستری اراضی کشاورزی استان داشته باشند.

 

سند جامع حدنگار سبب انقلاب در صنعت کشاورزی می‌شود

حسین مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی هم گفت: تمام تلاش و رویکرد در استان اجرایی شدن سند جامع حدنگار است و این امر اگر محقق شود در واقع انقلابی در صنعت کشاورزی کشور اتفاق می‌افتد.

 وی افزود: باید از چالش‌ها و موانع که اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد پرهیز و به سمت و سوی کاربردی کردن این امر مهم حرکت کنیم.

مجیدی به کمیسیون‌های رفع تداخل هم اشاره کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت این کمیسیون بهترین استفاده را برد چرا که خروجی آن در واقع سند زراعی مردم خواهد بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 9 =