بازار بانه تعطیل است؛ لطفا سفر نکنید/ احتمال شیوع شدید کرونا در بانه از هفته آینده

شناسهٔ خبر: 0602012E -
سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با اشاره به شیوع موج دوم بیماری کرونا اظهار داشت: بازار بانه در ایام تعطیلات آخر این هفته به دلیل شیوع گسترده کرونا بنابر دستور ستاد مقابله با کرونای استان تعطیل می شود بنابراین مردم به بانه سفر نکنند..

به گزارش هاناخبر ، محمد امین زاده عصر دوشنبه در جلسه فوق العاده ستاد بحران کرونای شهرستان بانه گفت: در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا از روز چهارشنبه به مدت سه روز مجتمع های تجاری و بازار بانه بسته می شود و از مردم تقاضا می کنیم در این روزها به بانه سفر نکنند.

وی اضافه کرد: تمام اماکن عمومی، مهمان سرا، هتل های و خانه های مسافر در این سه روز تعطیل می شود همچنین ورودی آرامستان سلیمان بگ بانه و دیگر آرامستان های شهرستان نیز بسته می شود و در مساجد نیز نماز جمعه برگزار نمی شود.

امین زاده با اشاره به اهمیت سلامت مردم در این شرایط بحرانی گفت: در ماه گذشته بیماری تا حدود زیادی کنترل شده بود و وضعیت شهرستان بانه سفید اعلام شده اما در روزهای اخیر هر روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر می شود و تعداد زیادی  از مبتلایان جوان هستند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی مسئولان استانی و کشوری در هفته آینده پیک جدیدی از شیوع ویروس کرونا در شهرستان بانه آغاز می شود که باید برای کنترل اوضاع اقدامات پیشگیرانه انجام شود و شرایط لازم برای کنترل بر اوضاع و جلوگیری از بحران های شدید فراهم شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه اظهار داشت: تعداد زیادی از بیماران بستری شده در بیمارستان های بانه بین سنین 20 تا 30 سال قرار دارند که این وضعیت نگرانی در مورد بیماری را بیشتر می کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم و شرایط اقتصادی مردم هم نامناسب است نمی توانیم همه کسب و کارها را تعطیل کنیم اما باید در همه واحدهای تولیدی و خدماتی فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و همچنین افراد حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

امین زاده گفت: استفاده از ماسک برای کارکنان ادارات و ارباب رجوع الزامی است چراکه تعدادی از متبلایان به ویروس کرونا کارمند ادارات هستند که باید قوانین بهداشتی در همه ادارات توسط کارمندان و ارباب رجوع رعایت شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک برای رانندگان تاکسی الزامی است و در صندلی های عقب خودروهای عمومی نباید بیش از 2 مسافر سوار کنند.

شیوع پیک شدید کرونا از هفته آینده در بانه

در ادامه این جلسه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه توسط مردم گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در هفته آینده پیک شدیدی از کرونا وارد بانه می شود هم اکنون 19 نفر در بیمارستان های رازی و صلاح الدین ایوبی بستری هستند و در 2 روز گذشته 3 نفر در بانه فوت کردند.

محمد شاهویسی با اشاره به ورود مسافر در 2 هفته گذشته به شهرستان افزود: طبق پیش بینی های انجام شده هر 24 ساعت تعداد بسترهای یک و نیم برابر بیشتر می شود و موارد مثبت نیز چند برابر می شود که در صورت ادامه این روند از بستری بیماران از ظرفیت بیمارستان های شهر خارج  می شود.

وی اظهار داشت: بحران گسترش ویروس کرونا که در بیش داریم بیش از سه برابر بحران اسفند ماه سال گذشته است و طیف سنی افراد جوان را بیشتر در بر می گیرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =