تجدید پیمان با آرمان‌های والای ۲۷هزار شهید جنگ چالدران

شناسهٔ خبر: 06070FD3 -
جمعی از فعالان قرآنی منطقه آزاد ماکو با آرمان‌های ۲۷هزار شهید جنگ چالدران تجدید بیعت کردند.

به گزارش هاناخبر ،

در این مراسم بیش از ۶۰نفر از فعالان قرانی منطقه آزاد ماکو با حضور در مقبره سید صدرالدین وزیر اعظم شاه اسماعیل صفوی ضمن نثار فاتحه بر مقام شامخ شهدا با آرمان‌های والای شهدا تجدید بیعت کردند.
امام جمعه ماکو در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه چالدران و حماسه عظیمی که حدود ۵۰۰ سال پیش در آن روی داد، یاد و نام کربلا را در اذهان زنده کرده است افزود:در این جنگ نیرو‌های ایرانی با شمشیر در مقابل نیرو‌های عثمانی که مسلح به تفنگ و توپ ایستادند و حماسه‌آفرینی کردند.
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه رزمندگان ما در طی هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادند و ایرانیان در آن زمان هم نشان دادند که یدواحده در برابر تجاوز دشمنان هستند افزود: اقوام و مذاهب مختلف در نبرد دشت چالدران حضور داشتند و از همه مذاهب و اقوام شهدایی تقدیم سرزمین شد و اتحادی بسیار زیبا شکل گرفت که این وحدت در بین اقوام ایران اسلامی اکنون نیز زبانزد جهانیان است.
وی با اعلام اینکه جنگ چالدران به‌عنوان یکی از بزرگترین نبرد‌های تاریخ ایران و نشان شهامت و شجاعت ایرانیان دفاع از سرزمین بودافزود؛ این واقعه نبردی با اهمیت فراوان شناخته می‌شود و مورخان زیادی به تحلیل وقایع آن پرداخته‌اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 2 =