بهداشت و درمان بوکان

گفتگویی با علی جوانمرد بهورز نمونه شهرستان بوکان در نوروز 97

شناسهٔ خبر: 06146053 -
طی روزهای 17 تا 19 اسفند 96 مراسم تقدیر از بهورزان نمونه کشوری در مشهد برگزار گردید، از شهرستان بوکان نیز آقای علی جوانمرد بهورز روستای قارنجه به عنوان بهورز نمونه شهرستان در این مراسم حضور داشت. گفتنی است روستای قارنجه داری 940 نفر جمعیت و دارای دو روستای قمر می باشد.

به گزارش هاناخبر ،

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان به این مناسبت در سال نو گفتگویی را با آقای علی جوانمرد ترتیب داده است که تقدیم می گردد:

علی جوانمرد در رابطه با زندگی شخصی و چگونگی ورود به شغل بهورزی به روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت:

با عرض سلام ، نوروز باستانی 1397 را به شما و تمام همکاران مجموعه بهداشت و درمان شهرستان بوکان تبریک میگویم و آرزوی سالی پر از سلامتی و شادکامی را برای تمامی شما عزیزان دارم، اینجانب علی جوانمرد اهل روستای قلعه رسول سیت می باشم، در سال 66 خدمت مقدس سربازی را به پایان رساندم و سال بعد از آن یعنی 67 اعلام کردند که بهورز نیاز داریم، بنده نیز در این آزمون شرکت کرده و شکر خدا قبول شدم، دو نفر از دوستان بنده آقایان فتاح خیاط و رشید خیاط هر دو اهل قلعه رسول سیت و در شهرستان مهاباد بهورز بودند، باعث ترغیب بنده به این شغل شریف شدند، در این مورد باید عرض کنم که آقای یوسفی که بهورز روستای حاجی لک بودند زمستان 67 خبر قبولی بنده را آوردند که مایه خوشحالی اینجانب و خانواده گردید، از آن زمان با کمال افتخار در خدمت مردم روستای قارنجه و روستاهای مسیر می باشم.

وی در رابطه با خدماتی که یک بهورز باید به انجام برساند چنین پاسخ داد:

یک بهورز خدمات بسیار فراوانی انجام می دهد، باید با بسیاری از امور حتی تخصصی آشنایی داشته باشد، باید در برابر تمام خطراتی که جان یک انسان را تهدید می کند و تمام بیماری ها مانند یک سد رفتار کند، یک بهورز همزمان هم رئیس و هم سرایدار است. ولی با همه این ها ارزش معنوی این کار زیاد است، خود من در نجات جان دو انسان نقش داشته ام که یک نفر از جانب چشم آسیب دیده بود و دیگری از زخم سوختگی، این کارها ثروت من هستند.

پاسخ علی جوانمرد به این سوال که طرز رفتار وی با مردم در طول این سال ها چگونه بوده است چنین بود:

 

بنده دارای 29 سال سابقه کار هستم، سرافرازم که در این مدت با مردم و امام جماعت به گونه ای رفتار کرده ام که مردم بنده را نه تنها یک بهورز بلکه رازدار خودشان دانسته اند. خوشحالم که در طول خدمتم کسی را نرنجانده ام.

جوانمرد در پایان در مورد سختی ها و مشکلات کارش چنین گفت:

مانند هر کار و فعالیت انسانی دیگر، این شغل نیز دارای سختی ها و مشکلات خاص خود است، بیشترین آن برمی گردد به بی امکاناتی که شاید طی سالیان با آن مواجه بوده ایم، چون در خود خانه بهداشت ساکن بودم گاها شب ها بیشتر از روز مراجعه کننده داشتم، بارها با خودروی خودم مردم را به بیمارستان انتقال داده ام، اما نتیجه همه این ها محبوبیت میان مردم بوده که آن را با هیچ چیزی عوض نمی کنم.​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 4 =