تولید حدود یک میلیون و 500 هزار تن سیب در آذربایجانغربی

حدود یک میلیون و 500 هزار تن سیب امسال در آذربایجانغربی تولید شده است.

به گزارش هاناخبر ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از چهارمیلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، سالانه یک تا یک میلیون و 500 هزار تن  در آذربایجانغربی تولید می‌شود که این میزان امسال حدود یک میلیون و 500 هزار تن  پارسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن بود.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه یک سوم سیب کشور در آذربایجانغربی تولید می‌شود، افزود: در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی درصدد برندسازی برای سیب استان هستیم.

شهبازی اظهارکرد: سیب درختی استان سایزبندی و با وزن بندی به کشورهایی مثل روسیه، پاکستان، هندوستان، عربستان،ازبکستان و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس صادر    می شود.

وی، با بیان اینکه هم اکنون۴۰۰ هزار تن محصول سیب پادرختی آماده صادرات به بازارهای هدف است،گفت: در یک سال اخیر با راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه در سطح استان، سیب پادرختی که در گذشته برای استان یک معضل بود، درحال حاضر با انجام فرایندهای تکمیلی به یک محصول با ارزش صادراتی تبدیل شده است.

وی افزود: پیش از راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه، سیب درختی صادراتی استان پس از رسیدن به کشور مقصد دوباره بسته‌بندی و سورت شده که از کیفیت محصول کاسته می شد و این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: آذربایجانغربی به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح بوده و در تولید بیشتر محصولات باغی و زراعی دارای رتبه های برتر کشوری است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =