قطار سریع السیر شهری ارومیه تا پایان افق ۱۴۰۴ راه اندازی می شود

شناسهٔ خبر: 064F7583 -
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح قطار سریع السیر شهری ارومیه تا پایان افق ۱۴۰۴ راه اندازی می شود و تاکنون بیش از ۵۰ درصد از چشم انداز افق ۱۴۰۴ در ارومیه محقق شده است.

به گزارش هاناخبر ،محمدرضا علیزاده امامزاده در صحن شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: هر چند در تحقق و اجرایی شدن طرح قطار شهری با مشکلات مالی و تأمین اعتبار مواجهه شدیم ولی بیش از ۵۰ درصد از چشم انداز افق ۱۴۰۴ در ارومیه محقق شده است.

او ادامه داد: برآورد اعتباری برای فاز اول تراموا که شامل بررسی مطالعات انجام یافته، جمع بندی و نیاز سنجی مطالعات و تهیه نقشه‌های زیر سازی است بیش از ۸ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان است.

علیزاده با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اهداف افق ۱۴۰۴ است، یاد آورشد: با توجه به افزایش جمعیت شهر و گسترش شهرک‌ها و پراکندگی کاربری‌های جاذب سفر در سطح شهر، قطار شهری قادر به جابجایی حجم بسیار بالایی از شهروندان خواهد بود و توسعه شهر بر محور حمل و نقل عمومی است که از آن با رویکرد TOD نیز یاد می‌شود بنابراین سیاست توسعه حمل و نقل عمومی می‌تواند باعث کاهش تردد خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا شود.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر ارومیه گفت: در چشم انداز ارومیه افق ۲۰ ساله‌ای که در طرح جامع این شهر ترسیم شده ارومیه ۱۴۰۴ شهری است، سبز، پاک، فرهنگی، مجهز به فناوری اطلاعات و حمل و نقل ریلی و برخوردار از اقتصاد پویاست.

او اظهار داشت: از سال ۸۹ که طرح تجدید نظر طرح ساختاری و راهبردی ارومیه به تصویب رسید، مجموعه مدیریت شهری اقدام به آغاز مراحل اجرایی آن کرد و خط مشی‌های کلی شورای اسلامی شهر و سیاست‌های اجرایی شهرداری ارومیه در این راستا تعریف شده و شهرداری در جهت اجرای این اهداف و دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴ اقدامات گسترده‌ای را در سطح شهر آغاز کرده است.

علیزاده افزود: از جمله این اقدامات و عملیات تکمیل تقاطع‌های ناهمسطح رینگ درون شهری، توسعه عملیات گسترش فضاهای سبز شهری و تلاش برای تأمین سرانه استاندارد کاربری سبز و باز و ساماندهی حاشیه رودخانه شهرچای از ورودی جاده بند تا ورودی جاده مهاباد، توسعه و تجهیز فرهنگسراهای محله و انعقاد قرارداد مطالعات جامع حمل و نقل ریلی و دستیابی به اهداف شهر هوشمند بود که تا کنون نیز اجرای پروژه‌های تعریف شده ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه شهر هوشمند مقوله پیچیده و گسترده‌ای است اظهار کرد: شهرداری ارومیه نیز تاکنون اقدام به تعریف و اجرایی ساختن برخی پروژه‌های زیرساختی از جمله طراحی اپلیکیشن‌هایی همچون تور مجازی ارومیه و سامانه اماکن گردشگری و اپلیکیشن‌های مربوط به خدمات شهرداری اشاره کرد با هدف کاهش مراجعات شهروندان و انجام اقدامات حوزه شهری از طریق اینترنت و شهر الکترونیک است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: از پروژه‌های حائز اهمیت دیگر توسعه شبکه فیبر نوری در سطح شهر و دسترسی به اینترنت پرسرعت است که از زیرساخت‌های لازم و حیاتی برای رسیدن به اهداف شهر هوشمند است.

علیزاده آذر با بیان اینکه در آینده نزدیک طرح پرداخت‌های هوشمند کرایه‌های تاکسی در ارومیه به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در نتیجه باید گفت اقدامات و عملیات شهر هوشمند ارومیه در نیمه راه است و امید است در آینده بتوان به جایگاه خوبی در این حوزه دست یافته و شاهد تحقق صد درصدی افق ۱۴۰۴ ارومیه باشیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =