897 واحد تولیدی کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند

شناسهٔ خبر: 069795C0 -
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه تاکنون ۸۹۷ واحد تولیدی مصوبه شورای اقتصاد در استان از گاز طبیعی بهره مند شده اند، گفت: با این کار ۴۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

به گزارش هاناخبر ،

احمد فعله گری گفت: قرار است در قالب مصوبه شورای اقتصاد، یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در کردستان به صورت رایگان از گاز طبیعی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه از لحاظ حجم مصرف سوخت، ۹۰ درصد واحدهای تولیدی مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز متصل شده اند، افزود: در دهه فجر امسال نیز ۱۳۳ واحد تولیدی با ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه از گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: برای گازرسانی به هر واحد تولیدی به طور متوسط ۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت بیشتر شدن، هزینه آن بر عهده مالک خواهد بود.

فعله گری با اشاره به گازدار بودن ۲ هزار و ۳۲۵ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در استان، ادامه داد: با وجود توپوگرافی منطقه و سخت گذر بودن اغلب نقاط استان، کار گازرسانی به واحدهای صنعتی بدون وقفه در حال انجام است و از این لحاظ جزو استان های برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به هر واحد مسکونی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال هزینه می شود، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۴۵۷ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار شده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از گار طبیعی بهره‌مند می شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 4 =