آیین بزرگداشت روز زن در کردستان

استاندار: زمینه رفاه و تکریم بانوان باید فراهم شود

شناسهٔ خبر: 06D837E2 -
استاندار کردستان گفت: امروز با توجه به شرایط جامعه، زنان بسیاری در حوزه کار، فعالیت و زحمت مضاعف بر عهده دارند لذا شایسته است جایگاه و مقام این قشر عظیم را بزرگ شمرده و زمینه تکریم، رفاه و آسایش بیشتر را برای آنان فراهم کنیم

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز مادر و دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان کردستان همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی گرانقدر، بالاترین و برترین موجود در بین مخلوقات برگزیده زنان است.

وی با بیان اینکه این مادر فقط مادر حسنین (ع) و زینبین(س) نیست بلکه مادر امت اسلامی محسوب می‌شود، افزود: زهرای اطهر (س)، مظهر کمالات الهی، برترین اسوه و بهترین زنان دو عالم از لسان پیامبر اعظم (ص)، معرفی شده است.

استاندار کردستان با اشاره به ارتقای جایگاه و نقش زنان در نظام اسلامی، اضافه کرد: نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه(س) به نام روز مادر و زن، بهترین انتخاب بوده است چرا که این بزرگ بانوی جهان اسلام یکی از برترین‌های خلقت به شمار می‌رود.

زارعی کوشا با بیان اینکه گوهر باعظمت وجود زنان تا عمق خلقت بشریت پیش می‌رود، ادامه داد: زنان در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نزد پیامبر اکرم (ص) جایگاه ویژه‌ای داشت، یادآور شد: به نقل از روایات بزرگان اهل تشیع و تسنن و منابع مختلف، به‌طور متواتر به تبیین فضایل وجودی، مقام و شخصیت معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر کمالات الهی، به عنوان یک الگوی بزرگ و بی همتا، پرداخته شده است.

در این همایش، از مادران، همسران و خواهران شهدای گرانقدر، تجلیل شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =