جشنواره بین المللی «خوراک» اردیبهشت سال آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود

شناسهٔ خبر: 06E0DDFE -
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری جشنواره بین المللی خوراک در کرمانشاه در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، ایمان درخشی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از شهرهای خلاق خوراک در جهان است، گفت: کرمانشاه ۸۰ نوع خوراک دارد که همین ظرفیت و پتانسیل موجب شده در شمار شهرهای خلاق خوراک جهان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این خوراک ها در چهاردسته میان وعده ها مانند "چزیلک" و "بلگه"، خورش ها مانند "خورش خلال"، آش‌ها مانند "گیلاخه" و انواع نان و شیرینی مانند "بژی"، "نان برنجی" و ... دسته بندی شده اند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار کرمانشاه در حوزه خوراک، برگزاری یک جشنواره بین المللی در این حوزه را برنامه ریزی کرده ایم که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره بین المللی از چهار شهر خلاق خوراک جهان یعنی شهرهای الزهله کشور لبنان، شهر غازی آنتپ کشور ترکیه، شهر لنکران کشور آذربایجان و شهر یانگژو کشور چین دعوت شده است.

وی افزود: علاوه بر این از شهرهای اربیل و سلیمانیه کشور عراق به واسطه قرابت فرهنگی و همسایگی و ظرفیت خوبی که در حوزه خوراک دارند هم برای شرکت در جشنواره دعوت شده است.

درخشی گفت: از چهار شهر خلاق کشور در حوزه های خوراک، موسیقی، صنایع دستی و صنایع بومی محلی یعنی رشت، سنندج، اصفهان و بندرعباس هم برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است. این شهرها اگر چه در حوزه های مختلف به عنوان شهر خلاق معرفی شده اند، اما با خوراکی های متوع خود در این جشنواره شرکت می کنند.

وی افزود: در این جشنواره همچنین از شهرهای تهران، یزد، شیراز، همدان، زنجان و ارومیه هم دعوت شده، چرا که این شهرها هم ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری داشته و هم در حوزه خوراک حرفی برای گفتن دارند.

درخشی گفت: از تمام این شهرها سرآشپزان ماهر در جشنواره حاضر شده و خوراک های بومی آن شهر را پخت می کنند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: این جشنواره اردیبهشت ماه برگزار شده و قطعا برگزاری آن زمینه جذب گردشگر به استان و بویژه شهر کرمانشاه را فراهم می کند.

وی افزود: همچنین این جشنواره فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی جاذبه های گردشگری و بویژه خوراک های بومی و محلی استان خواهد بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =