مجتمع صنایع‌دستی سنندج ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شناسهٔ خبر: 06EC32A6 -
گویلیان گفت: مجتمع صنایع‌دستی سنندج تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و اعتبار لازم برای تکمیل آن نیز به زودی تامین می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تاکنون برای مجتمع صنایع دستی سنندج یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان اعتبار به پیمانکار پرداخت شده است و برآورد اولیه برای تکمیل این پروژه نیاز به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دیگر است.

او افزود: قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل مجتمع صنایع‌دستی سنندج از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان داده شده است و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

گویلیان بیان کرد: این طرح ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت بهره‌برداری از طرح مجتمع صنایع‌دستی، برای بیش از ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

او تاکید کرد: این مجتمع در ناحیه کم برخوردار شهر واقع شده است که راه‌اندازی آن می‌تواند بر اشتغال مردم این ناحیه و تاثیر بر کاهش آسیب‌های اجتماعی اثر گذارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: مجتمع صنایع‌دستی سنندج دارای ۲۳ کارگاه همراه با انبار، نمازخانه و سرویس بهداشتی است که از جمله کارگاه‌های مجهز صنایع‌دستی درغرب کشور محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 9 =