استاندار: اولویت‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی تعیین شود

شناسهٔ خبر: 06F5935C -
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم شناسایی تمامی محلات بازآفرینی ۲۰ شهرستان و ۴۸ شهر استان گفت: باید اولویت های بازآفرینی در استان تعیین و برای اجرای طرح های مختلف در آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش هاناخبر ،محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری آذربایجان غربی افزود: مهم ترین ماموریت ستادهای باز آفرینی، تصویب محلات موردهدف باز آفرینی است که باید با جدیت این امر را دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد باید مشاورانی انتخاب شده و در قالب تفاهم‌نامه‌های اجرایی سه جانبه بین معاونت عمرانی استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی به وظایف و تکالیف محول شده، عمل کنند.

وی با بیان اینکه نقش شهرداری ها در تحقق اهداف این طرح مهم بسیار با اهمیت است، ادامه داد: شهرداری ها در این خصوص تامین اعتبار کرده و اقدام به شناسایی و تعیین محلات باز آفرینی برای سال آینده کنند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم از منابع ملی، استانی و همچنین از مصوبات سفر رییس جمهوری در موضوع باز آفرینی، اعتبارات ویژه ای اختصاص دهیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه گام اول در تحقق این طرح، مطالعه است، گفت: در این راستا ستادهای بازآفرینی درصورت اشرافیت داشتن و یا دستور العمل اقدام به آموزش در شهرستان ها کنند و در غیر این صورت، آموزش ها از طریق ویدئو کنفرانس صورت گیرد تا کارشناسان شهرستانی نیز به موضوع اشرافیت داشته باشند.

به گزارش هاناخبر، بررسی محلات بازآفرینی و بافت های فرسوده شهرهای مختلف استان و وضعیت تحقق اعتبار اختصاص یافته به آنها از جمله مباحث مطرح دراین جلسه بود.

همچنین در این جلسه عنوان شد ۴۷۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد که از این تعداد ۳۰۷ هکتار تاریخی است.

اجرای طرح بازآفرینی شهری از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.

 
 

​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 3 =