مادر باردار روستایی در تکاب از میان برف و کولاک نجات داده شد

شناسهٔ خبر: 070919AB -
دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: یک مادر باردار اهل روستای سخت‌گذر "گزدره" بخش مرکزی این شهرستان که جهت انتقال به بیمارستان در میان برف و کولاک گرفتار شده بود، با تلاش امدادگران هلال‌احمر نجات یافت.

به گزارش هاناخبر ، حبیب‌الله شیوخی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مادر ۲۳ ساله که قصد داشت به همراه خانواده خود از روستای "گزدره" در ۱۳ کیلومتری تکاب به بیمارستان عزیمت کند با جاده برفی و لغزنده مواجه شده و قادر به تردد در این محور برف‌گیر و سخت‌گذر روستایی نبود.

وی بیان کرد: این مادر باردار با تلاش امدادگران هلال احمر و تیم پزشکی شبکه بهداشت و درمان تکاب از میان برف و کولاک نجات یافته و در سلامت کامل توسط آمبولانس هلال احمر به بیمارستان شهدای این شهرستان منتقل شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب اظهار داشت: برای نجات و انتقال این مادر باردار، راهداران اداره راهداری و جاده‌ای نیز راه دسترسی روستای گزدره را با وجود بارش برف و کولاک برف‌روبی، نمک‌پاشی و بازگشایی کردند که در نهایت انتقال وی به بیمارستان به سهولت انجام شد.

شیوخی ادامه ‌داد: اقدام راهداران و امدادگران هلال احمر موجب انتقال به موقع و سالم این مادر باردار روستایی به مرکز درمانی شد.

روز گذشته نیز ۱۲۱ خود گرفتار در میان برف و کولاک در محورهای مواصلاتی تکاب توسط راهداران امدادرسانی شدند.

تکاب در منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هشتاد روستای دارای سکنه دارد که راه دسترسی بیشتر آنها سخت‌گذر و برفگیر است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =