ممنوعیت عرضه دام زنده در سنندج

شناسهٔ خبر: 071D7A63 -
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان درجایگاه‌های موقت سنندج ممنوع است.

به گزارش هاناخبر ،

لقمان حیدری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ، با بیان اینکه امسال هیچ جایگاهی برای عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان تعیین نشده است گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی اداره دامپزشکی کل کشور وستاد ملی کرونا امسال عرضه دام زنده درجایگاه‌های موقت سطح شهر ممنوع است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: قربانی کردن یکی از سنت‌های حسنه است که مسلمانان در ایام عید سعید قربان نسبت به انجام این این عمل خیر خواهانه اقدام می‌کنند.

حیدری بیان کرد: هر ساله شهرداری هم در راستای رفاه حال شهروندان در دسترسی آسان به دام زنده نقاط مختلفی را جهت عرضه دام در نظر می‌گرفت.

او گفت: علاوه بر تعیین نقاط برای عرضه دام، اکیپ‌های خدمات شهری هم در نقاط مختلف جهت تنظیف مکان‌های عرضه دام مستقر می‌شدند.

حیدری اعلام کرد: متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور العمل صادر شده از سوی اداره دامپزشکی کل کشور و ستاد ملی کرونا و با هدف لزوم حفظ سلامتی، جلو گیری از تجمع ورفت وآمدشهروندان، عر ضه دام زنده درجایگاه‌های موقت سطح شهر ممنوع است و هیج جایگاهی هم برای فروش دام در این ایام تعیین نشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: شهرداری مناطق به صورت مستمر از سطح شهر بازدید می‌نمایند و اجازه عرضه دام زنده در این ایام را نخواهند داد.

او تاکید کرد: کشتارگاه صنعتی دام سنندج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید سعید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام‌های قربانی و تحویل لاشه‌های استحصالی به متقاضیان را با ارائه خدمات رایگان دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 5 =