ملی پوش کرمانشاهی کاراته: می‌توانیم تاریخ ساز شویم

شناسهٔ خبر: 073AA704 -
دارنده مدال نقره رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2021 قزاقستان با بیان اینکه کاراته کرمانشاه می تواند برای اولین بار در بازیهای آسیایی حضور پیدا کند، گفت: این امر مستلزم حمایت مسئولین استان از ملی پوشان کاراته است.

به گزارش هاناخبر ،

علی مسکینی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن رویدادهای مهم آسیایی و جهانی کاراته در سال 2022، اظهار کرد: در این سال رویدادهای زیادی در رشته کاراته در پیش داریم که مهمترین آنها المپیک آسیایی و رقابت های جهانی است که اگر حمایت شویم، کاراته کرمانشاه پس از درخشش اخیری که در رقابت های آسیایی داشت بازهم می‌تواند در این مسابقات نماینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حمایت چندانی از کاراته کاهای قهرمان در کرمانشاه صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: متاسفانه پس از بازگشت از رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان حمایت چندانی را از ملی پوشان کرمانشاهی که شش  مدال رنگارنگ را از این مسابقات به ارمغان آوردند، ندیدیم.

این ملی پوش کاراته ایران ادامه داد: پس از بازگشت از این رقابت ها هیچکس از ما دعوت نکرد و تنها دیداری با مدیرکل ورزش و جوانان استان داشتیم و از ما تقدیر کردند که اینگونه تقدیرها هم کمکی به ما نمی‌کند.

وی با بیان اینکه کاراته کرمانشاه در شرایط فعلی در ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی بیشترین اعزم‌ها را به مسابقات آسیایی قزاقستان داشت، عنوان کرد: متاسفانه در شهرمان چندان به ملی پوشان کاراته بها نمی‌دهند، درحالیکه کاراته‌کاهای دیگری که همراه با ما به مسابقات آسیایی آمدند و مدال گرفتند از طرف مسئولین شهرهایشان حمایت معنوی و مالی شدند.

مسکینی شرایط مالی کنونی کاراته کاهای ملی پوش کرمانشاهی را در شان آنها ندانست و گفت: هرچند می دانیم مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد، اما اگر به ملی پوشان هم رسیدگی نشود، چطور می توان انتظار داشت که بدون دغدعه مالی تنها به تمرینات و حضور در مسابقات فکر کنند.

وی تاکید کرد: حدود یک ماه دیگر اردوهای تیم ملی از سر گرفته می شود و مسابقات انتخابی را خواهیم داشت، چرا که فرصت چندانی تا رویدادهای مهم آسیایی و بین المللی نداریم، بنابراین از مسئولین استانی می خواهیم که به ملی پوشان کاراته کمک کنند تا در شرایط ایده آلی خود را برای این مسابقات آماده کنند.

ملی پوش کرمانشاهی کاراته ایران ادامه داد: برای مسابقات المپیک آسیایی 2022 هانگژو کاراته ایران تنها چهار سهمیه خواهد داشت که هرچند تاکنون مسئولین بصورت رسمی اعلام نکرده اند که کدام اوزان در این رقابت ها حضور خواهد داشت، اما آنطور که گفته می شود اوزان منفی 60 کیلوگرم و 86 کیلوگرم که من و مهدی خدابخشی دیگر کاراته کای ملی پوش کرمانشاه در آن قرار داریم، جزو اوزان سهمیه ای است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ایران در این اوزان سهمیه بازیهای آسیایی هانگژو را داشته باشد، کرمانشاه می تواند دو سهمیه به خود اختصاص دهد و برای اولین بار در بازیهای آسیایی حضور داشته باشیم و تاریخ ساز شویم.

مسکینی تاکید کرد: مسئولین برای کمک به کاراته استان باید تلاش کنند تا ورزشکاران ملی پوش این رشته بدون دغدغه تمرینات خود را انجام دهند و در این راه می توانند از بزرگان شهر بخواهند که اسپانسر ما شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =