۹۰ میلیون هکتار از اراضی کشور نیازمند نهضت جهادی برای حفاظت است

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور گفت:۹۰ میلیون هکتار از اراضی کشور نیازمند نهضت جهادی برای حفاظت است.

به گزارش هاناخبر ،مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور اظهار کرد : ۹۰ میلیون هکتار از اراضی کشور نیازمند نهضت جهادی برای حفاظت است و در این راستا حکمرانی منابع طبیعی باید به سمت مردمی شدن پیش رود چرا که بدون مشارکت مردمی نمی‌توان برای ارتقای خدمات اکو سیستمی فعالیت کرد.

 

حمید نوری افزود: سازمان منابع طبیعی کشور در یک سال اخیر یک برنامه دقیق ۱۰ ساله همراه با برش‌های سالانه تدوین کرده است که با اجرای آن، به بسیاری از اهداف حفاظتی می‌توان دست یافت.

 

وی اضافه کرد: در حوزه فرسایش، رسوب ریزگرد‌ها و مراتع نیز اقداماتی تدوین شده است که با انسجام بین بخشی و فرانهادی شاهد به ثمر رسیدن تمامی برنامه خواهیم بود.

 

وی اظهار کرد: مدیریت مخاطرات طبیعی نیازمند نگاه چند بعدی و در کنار هم نهادن ظرفیت‌های نهاد‌های دولتی و غیر دولتی به ویژه مردم و جوانان است.

 

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور گفت: حوزه دریاچه ارومیه همراه با سه حوزه دیگر با مساحت یک‌هزار و ۷۸۰ هکتار پایلوت برای اجرای طرح جامع آبخیزداری کشور انتخاب شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 8 =